Specialistdjursjukhuset Helsingborg Våra hjärtan klappar för djuren & deras bästa
Idag: Öppet dygnet runt

Vi har gett oss katten på att hjälpa dig
Vi har alltid öppet dygnet runt – året om!

Tänk på följande när du ringer till oss:

  • Ha almanacka tillhands när du vill boka en tid.
  • Ej avbokad/ombokad tid 24 timmar innan ankomst debiteras med 300 kr.
  • Vi skickar en bekräftelse på bokad tid till mobilnummer inom Sverige.

För att fastställa om bokningen är akut eller inte kommer vi bland annat att fråga:

  • Vem står som ägare till ditt djur?
  • Vilken veterinär brukar ni gå till?
  • Har ditt djur ätit eller druckit?
  • Har ditt djur kräkningar och/eller diarré?
  • Kan ditt djur kissa?
  • Har ni tagit tempen?(Görs med termometer i rumpan)
  • Står ditt djur på några mediciner?
  • Hur länge har ditt djur haft symptomen?

Akutmottagningen

Vid akuta fall, ta kontakt med receptionen direkt! För våra patienters säkerhet och vår planering under jourtid ber vi er att alltid ringa innan besöket.

Om ditt djur har kräkningar, diarré, feber eller hosta ber vi dig vänligen att lämna ditt djur i bilen under tiden som du anmäler din ankomst i receptionen. Detta för att förhindra eventuell smittorisk.

Hos oss har vi alltid ett akutteam i beredskap som består av en veterinär och en sköterska. Akutteamet arbetar kontinuerligt med att prioritera fallen, utföra undersökningar och behandlingar samt vid behov även utföra akuta operationer.

Vi har en turordningslista parallellt med våra bokade patienter. Skulle det komma ett allvarligare akutfall måste vi låta det gå före i kön. För mer information om vårt triagearbete och prioriteringssytem på akutmottagningen rekommenderar vi dig att titta på vår triagefilm som förklarar vårt arbete.

https://www.youtube.com/watch?v=4jmga-FA2lU

Receptionen

Vid ankomst till djursjukhuset vill vi gärna att ni:

  • Tar med försäkringsbrev om ditt djur är försäkrat, registreringsbevis, vaccinationsintyg, pass och betalkort.
  • Alltid har ditt djur kopplat eller placerat i bur.
  • Stänger av mobilen då den stör känslig utrustning.
  • Tar en nummerlapp. Vi bjuder på fika under tiden ni väntar.

Om ditt djur hostar, kräks eller har diarré ska du lämna ditt djur utanför på grund av smittorisken. Ditt djur kommer att tas in via en särskild infektionsentré.

I receptionen får du hjälp med:

  • Tidbokning
  • Betalning
  • Råd och information om våra produkter i butiken
  • Direktreglering av veterinärkostnaderna via ditt försäkringsbolag
  • Kreditansökan via Resurs Bank

Läs mer om betalningsalternativ och direktreglering här»

I väntrummet finns gott om plats för både människor och djur. Det finns en våg du kan väga ditt djur på. Gör det vid varje besök så skriver vi in vikten i journalen. Katter har sitt eget väntrum. Vi bjuder på kaffe och te. Kortautomat med läsk, mineralvatten och godis finns också.