Vi finns här för er dygnet runt! Ni når oss på 042 - 16 80 00

Veterinär och djursjukhus i Helsingborg

Inför besöket på Specialistdjursjukhuset Helsingborg

Här hittar du goda råd och praktisk information inför ditt besök hos oss på Evidensia Specialistdjursjukhuset Helsingborg.

Vi har gett oss katten på att hjälpa dig
Vi har alltid öppet dygnet runt – året om!

Tänk på följande när du ringer till oss:

  • Ha almanacka tillhands när du vill boka en tid.
  • Ej avbokad/ombokad tid 24 timmar innan ankomst debiteras.
  • Vi skickar en bekräftelse på bokad tid till mobilnummer inom Sverige.

För att fastställa om bokningen är akut eller inte kommer vi bland annat att fråga:

  • Vem står som ägare till ditt djur?
  • Vilken veterinär brukar ni gå till?
  • Har ditt djur ätit eller druckit?
  • Har ditt djur kräkningar och/eller diarré?
  • Kan ditt djur kissa?
  • Har ni tagit tempen?(Görs med termometer i rumpan)
  • Står ditt djur på några mediciner?
  • Hur länge har ditt djur haft symptomen?

Akutmottagningen

Vid akuta fall, ta kontakt med receptionen direkt! För våra patienters säkerhet och vår planering under jourtid ber vi er att alltid ringa innan besöket.

Om ditt djur har kräkningar, diarré, feber eller hosta ber vi dig vänligen att lämna ditt djur i bilen under tiden som du anmäler din ankomst i receptionen. Detta för att förhindra eventuell smittorisk.

Hos oss har vi alltid ett akutteam i beredskap. Akutteamet arbetar kontinuerligt med att prioritera fallen, utföra undersökningar och behandlingar samt vid behov även utföra akuta operationer.

Vi har en turordningslista parallellt med våra bokade patienter. Skulle det komma ett allvarligare akutfall måste vi låta det gå före i kön. För mer information om vårt triagearbete och prioriteringssytem på akutmottagningen rekommenderar vi dig att titta på vår triagefilm som förklarar vårt arbete.

https://www.youtube.com/watch?v=4jmga-FA2lU

Receptionen

Vid ankomst till djursjukhuset vill vi gärna att ni:

  • Tar med försäkringsbrev om ditt djur är försäkrat, registreringsbevis, vaccinationsintyg, pass och betalkort.
  • Alltid har ditt djur kopplat eller placerat i bur.
  • Stänger av mobilen då den stör känslig utrustning.
  • Tar en nummerlapp. Vi bjuder på fika under tiden ni väntar.

Om ditt djur hostar, kräks eller har diarré ska du lämna ditt djur utanför på grund av smittorisken. Ditt djur kommer att tas in via en särskild infektionsentré.

I receptionen får du hjälp med:

  • Tidbokning
  • Betalning
  • Råd och information om våra produkter i butiken
  • Direktreglering av veterinärkostnaderna via ditt försäkringsbolag
  • Samarbete med Klarna

Läs mer om betalningsalternativ och direktreglering här»

I väntrummet finns gott om plats för både människor och djur. Det finns en våg du kan väga ditt djur på. Gör det vid varje besök så skriver vi in vikten i journalen. Katter har sitt eget väntrum. Vi bjuder på kaffe och te. Kortautomat med läsk, mineralvatten och godis finns också.

 

Våra recensioner

4

Recension efter besök hos Lina Nowak.Är väldigt nöjd med bemötande vid undersökning och att Lina var lyhörd mot min hund, berömde och lyfte känslan i rummet.Helhetstänkande av besöket är dock lägre. Jag uppskattar när djurvårdare hälsar på mina hundar, säger att de är "bäst i världen" typ....Nä men ni förstår vad jag menar- jag vill att de SER min hund!! Jag har lagt otaliga timmar på frivillig hantering för att veterinärbesök ska gå snabbt och smidigt för hund och personal och främst för att det ska vara minsta möjliga lidande och obehag för hunden.Visa att ni uppskattar det!! Lyft ägare och hund och uppmuntra till ännu mer övning vettja!Jag hade bett att få vara med på sedering. Inget ont om tjejen som kom och fixade det men jag saknade verkligen "vi ska ta hand om henne" eller "hon kommer att sova så gott"Ni vet vad jag menar?!Djurvårdare och veterinär innebär ju inte bara att ta hand om djur, det är att ta hand om ägaren också.Det va hafsigt när min hund rullades iväg för röntgen och ingen värme....Nä det tyckte jag verkligen inte om och det kändes inte bramI helhet så lyckades ni inte med det.Jag kanske kräsen och bortskämd. Jag skriver inte detta som klagomål, mer som en uppmuntran och påminnelse om att ta er tiden och ha förståelse för djurägaren känslorJag hoppas bli mer nöjd nästa gång- som helhet

5

Teamet räddade vår hund Fannys liv efter att akut kommit in en söndag med livmoderinflammation som hade läckt till buken. De handlade snabbt och opererade henne direkt efter ultraljud. Vi är så tacksamma och alla var väldigt professionella och vänliga. De ringde efter hemkosten och stämde av läget och hade en omfattande uppföljning efter 4 dagar. De sydde fina stygn på magen. Stort tack för allt!

5

Very kind, considerate, and professional team!

5

I am very grateful to the help and customer service provided by Sanna Säther a the remisskoordinator in Helsinborg. There was a miscommunication between my hometown vet and the vet hospital in Helsinborg in regards to the remiss. Sanna took care of it, followed up on everything in one morning, and facilitated an appointment for my pet and I. Tack så mycket, fantastisk customer service.

Baserat på recensioner från Google

Våra öppettider

Övriga öppettider

Kliniken

  • Måndag
    Öppet dygnet runt
  • Tisdag
    Öppet dygnet runt
  • Onsdag
    Öppet dygnet runt
  • Torsdag
    Öppet dygnet runt
  • Fredag
    Öppet dygnet runt
  • Lördag
    Öppet dygnet runt
  • Söndag
    Öppet dygnet runt

Butiken

  • Måndag
    08:00 - 20:00
  • Tisdag
    08:00 - 20:00
  • Onsdag
    08:00 - 20:00
  • Torsdag
    08:00 - 20:00
  • Fredag
    08:00 - 20:00
  • Lördag
    10:00 - 17:00
  • Söndag
    10:00 - 17:00

Medarbetare

default avatar

TEAM: KIRURGI

Alexandra Lindström

Leg. Veterinär

Alexandra har arbetat som veterinär sedan 2011 och med djursjukvård sedan 2000. Alexandra är speciellt intresserad av kirurgi och ortopedi och hon är under utbildning till European Master of Small Animal Medicine - Kirurgi. På Specialisdjursjukhuset arbetar hon sedan september 2022 och har tidigare både arbetat på Evidensia Djursjukhuset i Malmö samt på två mellanstora och en mindre klinik.  Egna husdjur: En Greyhound och en whippet  Erfarenhet Arbetat som veterinär sedan 2011 AI-kompetens (artificiell insemination) sedan 2017. 
Läs mer om Alexandra
default avatar

TEAM: AKUT/OP

Antonia Skog Candemo

Leg. Veterinär

Antonia började på djursjukhuset 2022 och arbetar huvudsakligen på akutmottagningen och operationsavdelningen. Hon har tidigare arbetat på lite olika mellanstora kliniker i Stockholm. Hemma hos Antonia bor två Whippets, Solo och Jabba. Erfarenhet Arbetat som veterinär sedan 2018
Läs mer om Antonia
Casandra Nors

Casandra Nors

Leg. Veterinär

Under utbildning till specialist i hundens och kattens sjukdomar.  Casandra har arbetat som veterinär sedan 2019 och intresserade sig tidigt i sin utbildning för neurologi och akutvård. Ni träffar henne framför allt på akutmottagningen, men hon arbetar även på övriga avdelningar på djursjukhuset  Egna djur:  En Podenco Ibicenco.  Erfarenhet Arbetat som veterinär sedan 2019  
Läs mer om Casandra
Cecilia Odén

Team: Bild

Cecilia Odén

Leg. Veterinär

Cecilia tog sin veterinärexamen i Italien på Milanos veterinärfakultet i december 2016. Hon började arbeta hos oss på Specialistdjursjukhuset 2017. Cecilia hittar ni oftast på akutmottagningen på natten. Erfarenhet Arbetat som veterinär sedan 2016
Läs mer om Cecilia
Våra medarbetare

Facebook inlägg