Kundservice

Vi finns närhelst du behöver oss – dygnet runt och året runt!
Detta är något som vi är enormt stolta över.

För att kunna erbjuda denna tillgänglighet så finns Evidensia Kundservice för dig. Oavsett tid på dygnet kan du alltid få prata med någon när du ringer oss. Du når oss genom att ringa ditt vanliga kliniknummer (hitta din närmsta klinik här).

Om olyckan skulle vara framme och din närmsta klinik inte har öppet så behöver du inte leta efter nytt telefonnummer utan får erbjudande om att bli vidarekopplad till vår kundservice. Du får då tala med trygg och kompetent personal som slussar dig vidare till närmaste dygnet-runt öppna sjukhus om behov finns. För tidsbokning och övriga frågor så kan kundservice hjälpa dig genom att kontakta din klinik, som ringer upp dig nästkommande vardag. Naturligtvis så kan du välja att själv ringa upp din klinik när de åter har öppet.

Betalning

Kontantfritt
Hos oss på Evidensia betalar du när besöket är avslutat, innan du lämnar kliniken. Vi tar emot alla vanliga bank- och kreditkort. Av säkerhetsskäl hanterar vi inte längre kontanter på vår djurklinik och du kan därför inte betala kontant. Det är av omtanke för våra medarbetare eftersom kontanthantering innebär en större risk för rån och inbrott.

Direktreglering
Under kontorstid finns det möjligheter att direktreglera med försäkringsbolaget om du har ditt djur försäkrat. Agria har även kvällsöppen direktreglering. Direktreglering innebär att vi tar hand om allt pappersarbete mot ditt bolag och ligger ute med pengarna. Du betalar endast din självrisk till oss. Vi tar ut en mindre avgift för denna service. Uppge ditt försäkringsbolag och försäkringsnummer vid registreringen i receptionen om du vill direktreglera.

Via vårt samarbete med Resurs Bank och Agriakortet (Wasa kredit) kan vi även erbjuda delbetalning/faktura:

Delbetalning/faktura via Resurs Bank
Önskar du dela upp din betalning finns det möjlighet att göra det via Resurs Bank. Du får 30-60 dagars fri kredit, utan ränta eller uppläggningsavgifter. Enklast gör du en ansökan i receptionen vardagar mellan kl 8.00 och 16.00. Du kan även göra en ansökan hemifrån i förväg. Gör ansökan här»

Agriakortet/ Wasa Kredit
Med Agriakortet får du 300 kronor lägre fast självrisk och du kan välja att dela upp betalningen av ditt besök. Du får även förmåner och erbjudanden från Agrias Vänner, där Evidensia ingår. Hos oss får du 25 procent rabatt på grundvaccination (hund/katt/häst) upp till 15 månaders ålder.
Säg till att du betalar med ditt Agriakort för att vara säker på att få din rabatt. Rabatten kan inte kombineras med andra erbjudanden. Du kan ansöka om Agriakort även om du har ditt djur försäkrat i ett annat försäkringsbolag.
Ansök om Agriakortet här»

Vi vill veta vad du tycker

Vi arbetar kontinuerligt med att utvecklas och bli bättre på att möta ditt behov som kund. Din upplevelse av kontakten med oss är oerhört viktigt och vi tar gärna emot dina synpunkter, positiva men också tankar om hur vi kan förbättra vår kundservice och vad som är viktigt för dig. Du är alltid välkommen att mejla oss på kundservice@evidensia.se.

Om jag inte är nöjd – vad gör jag då?

Kontakta kliniken

  • Varje klinik och djursjukhus har en egen lokal ledning, för att skapa de bästa förutsättningarna på plats. Om du inte skulle vara nöjd med bemötandet eller den vård ditt djur erhållit vänder du dig till den lokala ledningen, alternativt till affärsområdeschefen (som du hittar här). Om ni trots dialog inte hittar någon lösning så finns det två nämnder som du som djurägare kan vända dig till.

Opartisk bedömning vid oenighet

  • Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård prövar veterinärmedicinska frågor om disciplinansvar för djurhälsopersonalen. Där får du en opartisk och professionell bedömning av ditt fall.
  • Det finns även möjlighet att vända sig till branschorganisationens etikråd, även när det gäller frågor om pris eller bemötande. Alla Evidensias djursjukhus och kliniker är medlemmar i Svensk Djursjukvård, vilket borgar för säker och professionell djurvård. Genom vårt medlemskap har vi lovat att följa organisationens regelverk. Det är en extra trygghet för dig och ditt djur.

Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård»
Framför kritik till branschorganisationens etikråd»
Svensk Djursjukvårds Medlemsregler»