Ny lag: ID-märkning och registrering av katt, läs mer.
Remisser Specialistdjursjukhuset Strömsholm

Remisser till Specialistdjursjukhuset Strömsholm

Ett mycket stort antal patienter remitteras till Evidensia Specialistdjursjukhuset Strömsholm varje dag från hela landet för operationer och utredningar av ortopediska, neurologiska, oftalmologiska, dermatologiska, dental, kardiologiska, medicinska sjukdomar, avancerad bilddiagnostik och rehabilitering. Dessa utredningar sker under dagtid måndag till fredag. Under jourtid utförs endast akuta åtgärder.

Öppettider

Remissavdelningen är bemannad måndag - fredag kl. 08:00 - 16:30

Röda dagar och helgdagar är remissavdelningen stängd.


Kontaktuppgifter remiss

Direktnummer för remitterande veterinärer: 0220 - 458 79 

E-post: remiss.esds@evidensia.se

Information till djurägare: Om du har frågor gällande din remiss, tveka inte att kontakta oss på telefonnummer: 0220 - 458 00


Remissformulär

Remiss för hund och katt

Remiss radiojodbehandling - Remiss för radiojodbehandling fylls i av remitterande veterinär i formuläret ovan. Här finns ytterligare information

Labbremisser - Mer information här 

Bildavläsning - Mer information här 


Information till dig som remitterar

För att vi ska kunna erbjuda snabb service och hantera remissen korrekt vill vi att Ni använder vårt remissformulär.  För att underlätta hanteringen vill vi att följande punkter är ifyllda:

  • Frågeställning och/eller önskad undersökning ska tydligt framgå i remissen. 
  • Försäkringsbolag och gärna ett förhandsbesked om remissen avser en undersökning/åtgärd som kräver det.
  • Ägarens namn, personnummer, adress och telefonnummer
  • Djurets namn, ras, kön och födelsedata
  • Bifoga också för utredningen relevant journalkopia, alla provsvar och röntgenbilder. Röntgenbilder skickas i DICOM format

Vår ambition är att boka in besöket i anslutning till planerade eller förväntade undersökningar/åtgärder men beroende på hur planen ser ut kan det komma att bli aktuellt att dela upp besöken på olika dagar eller tillfällen. Detta underlättar bokningarna och leder ofta till snabbare tid och ibland så är det inte möjligt av tidsskäl att genomföra allt på samma dag.  Naturligtvis tar vi hänsyn till hur långt djurägaren har i resväg. Denna information är alltid bra om vår gemensamma kund får redan vid besöket hos dig som remitterande veterinär. 

När vi har bokat en tid kontaktar vi djurägaren och lämnar information om eventuella förberedelser inför besöket. Naturligtvis bokar vi om, om djurägaren ej har möjlighet att komma men då det kan leda till ytterligare väntetid så är det bra om det framgår redan i remissen om djurägaren är bortrest viss period eller dylikt. 
Vi tar också gärna emot ett direktnummer till dig som remittent om våra veterinärer önskar kontakt för att diskutera plan eller har frågor om vår gemensamma patient. 

Tveka inte att ringa till oss på remissavdelningen om du har funderingar eller frågor. Samarbetet med dig är viktigt för oss! 

Välkommen önskar vi på remissavdelningen!


Våra recensioner

Eva Tenne

5

Tack för bästa bemötandet av min veterinär för dagen Philp! Min hund labradoren Tess kände omedelbart av hans kärlek till djur. Dessvärre kunde han inte hjälpa henne med de besvär hon hade utan hon var tvungen att få somna in vilket var en stor chock för mig. Han var med oss hela vägen vilket kändes väldigt skönt. En toppenveterinär, fortsätt så🥰

Palina Lilja

5

April 2022 åkte vi in akut med vår katt som hade skadat ögat så pass illa att vi trodde inget gick att rädda. Det var precis innan påsken och akuten hade enormt stort tryck med djur som behövde hjälp vilket ledde till att vi fick vänta i 5-6 timmar på att få hjälp. Katten skulle opereras morgonen därpå och fick sedan stanna i några dagar för vård. Sedan dess har vi åkt tillbaka till ögonspecialisten Måns för återbesök och är fortfarande inte helt klara. Men vet ni vad, det är så värt!! Alla dessa turer, ögondroppar, tid och oro har resulterat i att kattens öga gick att rädda. Måns är en stjärna som har utfört operationen och följt med sedan dess med ett enormt engagemang för ögats utveckling. Alla vi har träffat här har varit vänliga och behjälpliga, även under den April dagen då det var kaos på akuten. Tack för att ni finns och allt ni gör för våra djur. Ser fram emot vårt nästa återbesök.

Anne Thelander

5

Stort tack till er alla för ert engagemang, kunnande och för att ni har tagit så väl hand om vår tibbe Eddie (som instämmer med en liten svansvift)! 🌺🌺🌺

Birgitta Eriksson

4

Tack, snälla för att ni tog så god hand om Ronja när hon blivit ormbiten. Bra bemötande och kontakt med både veterinärer och skötare. Ronja kunde inte ha varit i bättre händer och efter två dygn på intensivvården är hon hemma igen och vilar upp sig och tar det lugnt - så gott det nu går går för ett litet yrväder som Ronja

Baserat på recensioner från Google

Våra öppettider

Tidsbokade besök:
Måndag - fredag kl. 08:00 - 20:00

Akutmottagning:

  • Måndag
    Öppet dygnet runt
  • Tisdag
    Öppet dygnet runt
  • Onsdag
    Öppet dygnet runt
  • Torsdag
    Öppet dygnet runt
  • Fredag
    Öppet dygnet runt
  • Lördag
    Öppet dygnet runt
  • Söndag
    Öppet dygnet runt
  • Facebook inlägg