Specialistdjursjukhuset Strömsholm

Idag: Öppet dygnet runt

”Med hjärna och hjärta utvecklar vi framtidens djursjukvård. Starka och engagerade gör vi skillnad!”

Vi på Specialistdjursjukhuset Strömsholm finns här för att ta väl hand om alla de djur och djurägare som kommer till oss. Med kompetens, resurser, erfarenhet och omtanke garanterar vi er bästa möjliga service och vård. Det gäller såväl vid besök hos oss som vid kontakt via telefon eller e-post.

 Följ oss på Facebook

Vi är medlemmar i branschorganisationen Svensk Djursjukvård

Kundservice

Vi arbetar kontinuerligt med att utvecklas och bli bättre på att möta ditt behov som kund. Din upplevelse av besöket hos oss är oerhört viktigt och vi tar gärna emot dina synpunkter och tankar om hur vi kan förbättra vår kundservice. E-posta gärna Lena Hellström, avdelningschef i receptionen, på mailadress lena.hellstrom@evidensia.se och dela med dig av dina synpunkter.

Se vår film om Evidensia Specialistdjursjukhuset Strömsholm som firade 50 år i djurens tjänst 2014. Se vad djursjukhuset har att erbjuda och hur vård och behandling går till på ett av landets akutdjursjukhus med öppet dygnet runt:

Visningar

Visningar av Specialistdjursjukhuset för grupper är mycket populära. En visning är ett bra sätt att få veta hur Specialistdjursjukhuset fungerar ”bakom kulisserna”. Vi vill erbjuda så många som möjligt att se hur vi arbetar och hur vardagen på vårt djursjukhus kan se ut. Kontakta Åsa Nordin för att boka en visning: asa.nordin@evidensia.se

Kvalitetsarbete

KUSE står för Kvalitet Utveckling Strömsholms Effektivitet. Kvalitetsprojektet KUSE pågår ständigt på Specialistdjursjukhuset.

En av de viktigast uppgifter i projektet är att definiera, beskriva och förankra djursjukhusets viktigaste arbetsprocesser utifrån patientens väg genom sjukhuset. Genom att verksamheten beskrivs i processer har KUSE skapat en tydlig bild av hur olika avdelningar och funktioner samverkar i en lång kedja av aktiviteter, hela tiden utifrån patientens och djurägarens perspektiv. På detta sätt kan oklarheter i organisationen klaras ut, onödiga rutiner som inte ger mervärde för djur och djurägare tas bort, och alla får en tydligare bild av de viktiga länkarna i kedjan och hur dessa bidrar till att skapa nytta för djuren och deras ägare. I projektet ingår att dokumentera och ständigt utveckla processerna i beskrivningar av de olika rutinerna och checklistor. En ansvarig är utsedd för varje process med uppgift att se till att processen fungerar och utvecklas. Viktigt i ett kvalitetssäkringsprojekt som KUSE är få alla medarbetare att jobba på ett mer konstruktivt och effektivt sätt – d.v.s. att frigöra tid från onödig administration så att alla kan bedriva ännu bättre och mer kvalificerad djursjukvård med omsorg om djur och djurägare.

Vi hoppas att du som djurägare får ”känna av” vårt KUSE projekt!