Inför besöket på Specialistdjursjukhuset Helsingborg
Vi har gett oss katten på att hjälpa dig
Vi har alltid öppet dygnet runt – året om!
Tänk på följande när du ringer till oss:
- Ha almanacka tillhands när du vill boka en tid.
- Ej avbokad/ombokad tid 24 timmar innan ankomst debiteras.
- Vi skickar en bekräftelse på bokad tid till mobilnummer inom Sverige.
För att fastställa om bokningen är akut eller inte kommer vi bland annat att fråga:
- Vem står som ägare till ditt djur?
- Vilken veterinär brukar ni gå till?
- Har ditt djur ätit eller druckit?
- Har ditt djur kräkningar och/eller diarré?
- Kan ditt djur kissa?
- Har ni tagit tempen?(Görs med termometer i rumpan)
- Står ditt djur på några mediciner?
- Hur länge har ditt djur haft symptomen?
Akutmottagningen
Vid akuta fall, ta kontakt med receptionen direkt! För våra patienters säkerhet och vår planering under jourtid ber vi er att alltid ringa innan besöket.
Om ditt djur har kräkningar, diarré, feber eller hosta ber vi dig vänligen att lämna ditt djur i bilen under tiden som du anmäler din ankomst i receptionen. Detta för att förhindra eventuell smittorisk.
Hos oss har vi alltid ett akutteam i beredskap. Akutteamet arbetar kontinuerligt med att prioritera fallen, utföra undersökningar och behandlingar samt vid behov även utföra akuta operationer.
Vi har en turordningslista parallellt med våra bokade patienter. Skulle det komma ett allvarligare akutfall måste vi låta det gå före i kön. För mer information om vårt triagearbete och prioriteringssytem på akutmottagningen rekommenderar vi dig att titta på vår triagefilm som förklarar vårt arbete.
https://www.youtube.com/watch?v=4jmga-FA2lU
Receptionen
Vid ankomst till djursjukhuset vill vi gärna att ni:
- Tar med försäkringsbrev om ditt djur är försäkrat, registreringsbevis, vaccinationsintyg, pass och betalkort.
- Alltid har ditt djur kopplat eller placerat i bur.
- Stänger av mobilen då den stör känslig utrustning.
- Tar en nummerlapp. Vi bjuder på fika under tiden ni väntar.
Om ditt djur hostar, kräks eller har diarré ska du lämna ditt djur utanför på grund av smittorisken. Ditt djur kommer att tas in via en särskild infektionsentré.
I receptionen får du hjälp med:
- Tidbokning
- Betalning
- Råd och information om våra produkter i butiken
- Direktreglering av veterinärkostnaderna via ditt försäkringsbolag
- Samarbete med Klarna
Läs mer om betalningsalternativ och direktreglering här»
I väntrummet finns gott om plats för både människor och djur. Det finns en våg du kan väga ditt djur på. Gör det vid varje besök så skriver vi in vikten i journalen. Katter har sitt eget väntrum. Vi bjuder på kaffe och te. Kortautomat med läsk, mineralvatten och godis finns också.
Våra öppettider
Kliniken
-
MåndagÖppet dygnet runt
-
TisdagÖppet dygnet runt
-
OnsdagÖppet dygnet runt
-
TorsdagÖppet dygnet runt
-
FredagÖppet dygnet runt
-
LördagÖppet dygnet runt
-
SöndagÖppet dygnet runt
Butiken
-
Måndag07:00 - 20:00
-
Tisdag07:00 - 20:00
-
Onsdag07:00 - 20:00
-
Torsdag07:00 - 20:00
-
Fredag07:00 - 20:00
-
Lördag09:00 - 17:00
-
Söndag09:00 - 17:00
Medarbetare
TEAM: KIRURGI
Alexandra Lindström
Leg. Veterinär
TEAM: AKUT/OP
Antonia Skog Candemo
Leg. Veterinär
TEAM: AKUT/VÅRD
Beatrice Docuz
Leg. Veterinär
Casandra Nors
Leg. Veterinär
Våra recensioner
5
Vi har varit inne akut tre gånger och alla gångerna har det behövt sluta med inläggning, operation och efterföljande rehab på grund av diskbråck. I alla kontakter har personalen varit helt fantastisk och fått oss att känna oss trygga och lyssnade på. Hela tiden har vi fått prisuppdatering och bra information om de olika alternativen som finns. Ett extra tack till djurvårdare som mailar bilder och filmer när man saknar sin hund!Ja det är otroligt dyrt men vi har tidigare varit på billigare kliniker, utan specialister, som har feldiagnostiserat. Ett extra tack till vår hunds veterinär Karolina B som verkligen lyssnar och tar hänsyn. Hon är expert men vi känner vår hund bäst och den dialogen är verkligen allt man önskar. Tack Evidensia Helsingborg för att vår hund lever ❤️
5
Vi har blivit mycket bra bemötta vid Kaspers besök hos en duktig och proffsig veterinär, Eva Spodsberg, samt djurskötare.
5
Tack alla på smådjurskliniken, för all hjälp och omsorg om Drutten, när han kom in och mådde så dåligt. Ni 'lagade' honom och det är vi så tacksamma för. Fantastiskt bemötande av alla, från reception till djurvårdare och veterinärer.
5
Vill gärna tacka veterinär Eva Spodsberg för ett alltid bra bemötande,framförallt tog hon tid på sig att lyssna och förklara när man hade frågor man ville ha svar på.Ibland ringde hon upp en när man var orolig över något.Det var aldrig jobbigt när man skulle åka ner till Evidensia med Katten Siri hon hade en lugnande effekt på både mig och katten.Tyvärr fick jag ta bort Siri nu i september efter flera års sjukdom.MvhPeter