Ja, vi lämnar gärna en preliminär uppskattning innan vi påbörjar behandlingen. Slutpriset kan dock ändras beroende på vad ditt djur behöver. Vänligen se tjänster och priser för våra mest vanliga behandlingar.
Betalning och Försäkring
Betalning och Försäkring
Här kan du läsa om hur betalningen går till vid ditt besök och hur vi hanterar direktreglering med försäkringsbolag. Har du frågor om ett specifikt ärende så hör gärna av dig så hjälper vi dig.
Betalning
Hos oss sker betalning i samband med besöket. Du kan välja att betala med bank- och kreditkort (ej American Express) eller Klarna. Vänligen notera att kliniken är kontantfri på grund av säkerhetsrisk.
Betala med Klarna
Försäkring och Direktreglering
Vi erbjuder direktreglering med de flesta stora djurförsäkringsbolag, vilket innebär att vi hanterar kontakten med försäkringsbolaget och du betalar endast självrisken och eventuella kostnader som inte täcks av försäkringen.
Viktigt att veta:
- Vi tar ut en administrativ avgift vid direktreglering med försäkringsbolag.
- Handläggningstiden kan variera beroende på försäkringsbolagets rutiner. Det innebär att du ibland kan behöva vänta kvar efter ditt besök tills ärendet är hanterat.
Observera att direktreglering inte kan garanteras – det är alltid upp till försäkringsbolaget att godkänna ansökan.
I vissa fall kräver försäkringsbolaget att du själv först gör en skadeanmälan innan vi kan försöka direktreglera.
Om direktreglering inte är möjlig måste du betala hela beloppet själv och sedan begära ersättning direkt från ditt försäkringsbolag.
För dig som är ny kund hos oss:
- Ta med djurets försäkringsbevis eller annan information om försäkringsbolag och försäkringsnummer. Se även till att du känner till vad din försäkring täcker.
Allmänna frågor om försäkring
Vad är direktreglering?
Direktreglering innebär att vi kontaktar ditt försäkringsbolag och försöker reglera en del av kostnaden direkt. Om det godkänns betalar du bara självrisken hos oss.
Kan jag alltid räkna med direktreglering?
Nej, tyvärr kan vi inte garantera direktreglering, eftersom det är försäkringsbolaget som avgör om den beviljas. Försäkringsbolagens handläggningstider samt deras öppettider påverkar under vilka tider som direktreglering är möjligt.
Om direktreglering inte går igenom behöver du betala hela beloppet hos oss och därefter ansöka om ersättning från ditt försäkringsbolag. Vänligen notera att vi erbjuder betalning via Klarna, vilket kan ge dig möjlighet att dela upp kostnaden eller betala senare – ett extra stöd om du väntar på ersättning från ditt försäkringsbolag.
Hur vet jag vad min djurförsäkring täcker – och vad den inte täcker?
Försäkringsvillkor kan variera mycket mellan olika bolag och försäkringsnivåer. På grund av GDPR har vi inte tillgång till din försäkring och kan därför inte se exakt vad som ingår.
Vi rekommenderar att du:
- Kontrollerar ditt försäkringsbrev eller loggar in på ditt försäkringsbolags hemsida.
- Ringer kundtjänst hos ditt försäkringsbolag om du är osäker på vad som täcks.
- Tar med försäkringsuppgifterna till oss – så hjälper vi dig så gott vi kan att tolka informationen.
Det är alltid bra att ha koll på självrisk, undantag och maxersättning innan ett planerat besök.
Hur vet jag vad min självrisk är?
Självrisken varierar beroende på vilket avtal du har med ditt försäkringsbolag. Den består ofta av en fast summa + en procentuell del. På grund av GDPR har vi inte möjlighet att se beloppen. Vi kan hjälpa dig tolka den, men det är alltid ditt försäkringsbolag som bestämmer beloppen.
Kan jag få en kostnadsuppskattning innan behandling?
Samarbetar ni med mitt försäkringsbolag?
Vi kan oftast direktreglera med större bolag som Agria, Folksam, IF, Sveland och Moderna. Kontakta oss gärna för att kontrollera vad som gäller för just ditt bolag.
Våra öppettider
Kliniken
-
MåndagÖppet dygnet runt
-
TisdagÖppet dygnet runt
-
OnsdagÖppet dygnet runt
-
TorsdagÖppet dygnet runt
-
FredagÖppet dygnet runt
-
LördagÖppet dygnet runt
-
SöndagÖppet dygnet runt
Butiken
-
Måndag07:00 - 20:00
-
Tisdag07:00 - 20:00
-
Onsdag07:00 - 20:00
-
Torsdag07:00 - 20:00
-
Fredag07:00 - 20:00
-
Lördag09:00 - 17:00
-
Söndag09:00 - 17:00
Medarbetare
TEAM: KIRURGI
Alexandra Lindström
Leg. Veterinär
TEAM: AKUT/OP
Antonia Skog Candemo
Leg. Veterinär
TEAM: AKUT/VÅRD
Beatrice Docuz
Leg. Veterinär
Casandra Nors
Leg. Veterinär
Våra recensioner
5
Efter rekommendation från veterinär har jag och min katt besökt Evidensia i Helsingborg och är mycket nöjda. Specialist veterinären Maj-Britt har behandlat min katts cancer på ett lyckat sätt. Hon har funnit nya lösningar för att behandla min katts cancer vilket kan förlänga hennes liv och livskvalitet. Även de andra i teamet har haft ett trevligt bemötande och samarbetat efter hur mitt djur skall behandlas på bästa sätt. Mycket nöjd och tackar för hjälpen.
5
Vi kom hit akut med vår hund som snart är 1 år och de bemötte oss så snällt. De var så lugna och trygga. De la upp en plan på hur de skulle se ut de kommande dagarna och de svarade så bra på alla frågor vi hade.Läskigt att som ägare behöva stressa flera timmar ner hit, men de gav oss hopp om att de kan bli bättre och jag och resten av familjen är tacksamma över att ni finns!Ni kan hantera kunder och djur så himla bra och även om ni inte kan göra precis ALLT man hade velat göra så gör ni ändå de ni kan och de ni tycker passar bra. Älskar er!!! Ni är stjärnor! Glöm inte de!🌟
5
Vi fick fantastisk hjälp på Evidensia Djursjukhuset i Helsingborg när min hund behövde vård. Personalen var otroligt omtänksamma och tog hand om honom så fint, med både värme och professionalitet. Jag kände mig trygg genom hela besöket, och de tog sig tid att förklara allt lugnt och tydligt. Det märktes verkligen att de brydde sig om både djuren och ägarna. Min hund mår nu jättebra igen – stort tack till hela teamet mvh Malin och Torsten
5
Ett Stort Tack till neurolog Karolina B <3 Lugn, lyhörd, pedagogisk, noggrann och kunnig är vår upplevelse av dig. Äntligen har vi fått svar på vad det är med vår hund. Att veta att du/ni fortsatt kommer att följa upp hans tillstånd är betryggande. Tack även för fint bemötande av reception och sköterskor.