Veterinär Djursjukhus Kungens Kurva Södra

Betalning och Försäkring

Idag: 07:00 ­- 22:00

Vardagar 07:00-22:00 | Helger 09:00-22:00

Betalning och Försäkring

Här kan du läsa om hur betalningen går till vid ditt besök och hur vi hanterar direktreglering med försäkringsbolag. Har du frågor om ett specifikt ärende så hör gärna av dig så hjälper vi dig.

Betalning

Hos oss sker betalning i samband med besöket. Du kan välja att betala med bank- och kreditkort (ej American Express) eller Klarna. Vänligen notera att kliniken är kontantfri på grund av säkerhetsrisk.

Betala med Klarna

Vi erbjuder betalning via Klarna. Med dem kan du skräddarsy din betalningsplan efter just dina behov, där du kan välja att betala direkt (via kort eller banköverföring), betala senare (faktura) samt delbetalning. Det ger dig möjlighet att själv välja hur mycket du vill betala varje månad

Försäkring och Direktreglering

Vi erbjuder direktreglering med de flesta stora djurförsäkringsbolag, vilket innebär att vi hanterar kontakten med försäkringsbolaget och du betalar endast självrisken och eventuella kostnader som inte täcks av försäkringen.

Viktigt att veta: 

  • Vi tar ut en administrativ avgift vid direktreglering med försäkringsbolag.

  • Handläggningstiden kan variera beroende på försäkringsbolagets rutiner. Det innebär att du ibland kan behöva vänta kvar efter ditt besök tills ärendet är hanterat.
  • Observera att direktreglering inte kan garanteras – det är alltid upp till försäkringsbolaget att godkänna ansökan.

  • I vissa fall kräver försäkringsbolaget att du själv först gör en skadeanmälan innan vi kan försöka direktreglera.

  • Om direktreglering inte är möjlig måste du betala hela beloppet själv och sedan begära ersättning direkt från ditt försäkringsbolag.

För dig som är ny kund hos oss: 

  • Ta med djurets försäkringsbevis eller annan information om försäkringsbolag och försäkringsnummer. Se även till att du känner till vad din försäkring täcker.

Allmänna frågor om försäkring

Vad är direktreglering?

Direktreglering innebär att vi kontaktar ditt försäkringsbolag och försöker reglera en del av kostnaden direkt. Om det godkänns betalar du bara självrisken hos oss.

Kan jag alltid räkna med direktreglering?

Nej, tyvärr kan vi inte garantera direktreglering, eftersom det är försäkringsbolaget som avgör om den beviljas. Försäkringsbolagens handläggningstider samt deras öppettider påverkar under vilka tider som direktreglering är möjligt. 

Om direktreglering inte går igenom behöver du betala hela beloppet hos oss och därefter ansöka om ersättning från ditt försäkringsbolag. Vänligen notera att vi erbjuder betalning via Klarna, vilket kan ge dig möjlighet att dela upp kostnaden eller betala senare – ett extra stöd om du väntar på ersättning från ditt försäkringsbolag.

Hur vet jag vad min djurförsäkring täcker – och vad den inte täcker?

Försäkringsvillkor kan variera mycket mellan olika bolag och försäkringsnivåer. På grund av GDPR har vi inte tillgång till din försäkring och kan därför inte se exakt vad som ingår.
Vi rekommenderar att du:

- Kontrollerar ditt försäkringsbrev eller loggar in på ditt försäkringsbolags hemsida.

- Ringer kundtjänst hos ditt försäkringsbolag om du är osäker på vad som täcks.

- Tar med försäkringsuppgifterna till oss – så hjälper vi dig så gott vi kan att tolka informationen.

Det är alltid bra att ha koll på självrisk, undantag och maxersättning innan ett planerat besök.

Hur vet jag vad min självrisk är?

Självrisken varierar beroende på vilket avtal du har med ditt försäkringsbolag. Den består ofta av en fast summa + en procentuell del. På grund av GDPR har vi inte möjlighet att se beloppen. Vi kan hjälpa dig tolka den, men det är alltid ditt försäkringsbolag som bestämmer beloppen.

Kan jag få en kostnadsuppskattning innan behandling?

Ja, vi lämnar gärna en preliminär uppskattning innan vi påbörjar behandlingen. Slutpriset kan dock ändras beroende på vad ditt djur behöver. Vänligen se vår prislista för våra mest vanliga behandlingar.

Samarbetar ni med mitt försäkringsbolag?

Vi kan oftast direktreglera med större bolag som Agria, Folksam, IF, Sveland och Moderna. Kontakta oss gärna för att kontrollera vad som gäller för just ditt bolag.

Våra recensioner

5

Jag är väldigt tacksam för att detta djursjukhus ligger nära. Vi hängde på låset lördag morgon med vår katt som inte mådde bra, och vi fick snabbt ett eget rum och träffa en veterinär.Veterinärerna är noga med att förklara alla alternativ och jag upplevde en stor känslighet inför mig som ägare. Jag uppskattade verkligen den medmänskligheten. ❤️Jag har fått hela journalen och kan se hur olika skötare och veterinärer har varit hos min katt under natten och det känns väldigt tryggt. Jag har bokat besök hos min ordinarie veterinär men har både pratat i telefon och mejlat med veterinären hos Evidensia, Talia, som är mycket mån om att min katt blir bättre och verkligen vill hjälpa till, även om det är hos en annan klinik.Tack för att ni hjälpte oss när vi behövde er!

4

Många som klagat på personal och behandlingar, men är glad för den respektfulla mottagande som vi som kattägare fick i dag när det gäller vårt beslut att våran familjemedlem, våran katt Amigo fick ett respektfullt mottagande och insomnande

5

Riktigt bra bemötande och professionellt omhändertagande av min hund när olyckan var framme. Jag är riktigt nöjd med allt kring våra besök, allt från första akuta besöket till när jag hämtade hem min hund efter operationen.

4

Åkte in akut med getingstucken hund som fick kraftig reaktion. Gott bemötande trots långt besök med mycket väntetid. Har inga dåliga erfarenheter av denna klinik oavsett bokad eller akuttid!

Baserat på recensioner från Google

Våra öppettider

Vardagar 07:00-22:00 | Helger 09:00-22:00
Helgdagar och andra öppettider

Djursjukhuset

  • Måndag
    07:00 ­- 22:00
  • Tisdag
    07:00 ­- 22:00
  • Onsdag
    07:00 ­- 22:00
  • Torsdag
    07:00 ­- 22:00
  • Fredag
    07:00 ­- 22:00
  • Lördag
    09:00 ­- 22:00
  • Söndag
    09:00 ­- 22:00

Facebook inlägg