Akutmottagning
Måndag - fredag kl. 08:00 - 19:00
Lördag - söndag kl. 09:00 - 16:00

Ring om möjligt innan ni åker in.

08 - 630 02 90

Inför besöket Täby Djursjukhus

Inför besöket på Täby Djursjukhus

Här hittar du goda råd och praktisk information inför ditt besök hos oss på Täby Djursjukhus.

Idag: 08:00 ­- 20:30

08 - 630 02 90

Månd-fred kl. 07:30 - 20:30 | Lör-sön kl. 08:30 - 16:00

Mätslingan 18, 187 66 Täby
4.3
256 Recensioner

Inför besöket

Inför besöket Djurkliniken Arninge

Akutfall

Vi tar emot akutfall i den mån vi kan. Ring gärna innan så att vi är beredda på att ni kommer. Det kan bli lite väntetid, men vi tar in er så fort vi kan.
En akutavgift tillkommer vid alla akutfall och även ett visst påslag på debiteringen i övrigt. Vad påslaget blir beror på vilken veckodag och tid på dygnet ni kommer in med ert djur.

Uteblivet besök

Om du uteblir från tidsbeställt besök utan att ha lämnat återbud eller lämnar återbud senare än 24 timmar innan besökstiden, skickas en faktura hem till dig på en avgift för uteblivet besök.

Inför operation

Om du har bokat tid för operation lämnas djuret in till oss på operationsdagens morgon.
Tänk på att lämna ett telefonnummer där du är anträffbar under hela dagen! Lämna också ditt försäkringsnummer om du vill ha hjälp med direktreglering under dagen (kostnad för detta tillkommer). Tänk på att säga till om att du vill direktreglera redan när du lämnar din hund eller katt. Direktregleringar kan inte göras under kvällen, då måste du betala hela besöket själv. Betalning sker när hunden/katten hämtas
Hämtning sker på eftermiddagen. Vi brukar komma överens om en exakt tid vid inlämningen. Läs om dagkirurgi »

Besiktning valpkullar

Vid besiktning av valpkullar vill vi att man även tar med sig tiken till besöket.

Haltar ditt djur?

Om du misstänker att hunden/katten kommer behöva röntgas så håll hunden/katten fastande i ca. 6 timmar innan besöket (vatten går bra att ha framme) om vi ev. behöver ge lite lugnande till henne/honom för att kunna ta bra röntgenbilder. Ta även gärna med dig en extra person som kan hjälpa till att hålla hunden/katten inne på röntgen (personen får inte vara gravid eller under 18 år gammal).

Har ditt djur hudproblem?

Har din hund eller katt problem med huden ex. klåda, rådnad, håravfall. Lämna då gärna hunden/katten i bilen och kom in och anmäl er i receptionen så visar vi in er på det rum ni ska vara. detta pga smittorisken.
För att underlätta för både veterinären och för er så skriv gärna ut, fyll i och ta med formuläret nedan till besöket.
(på formuläret står det endast för hund, men det fungerar lika bra för katt).
Anamnes hudpatienter.pdf

Vid kräkningar och diarré

Om din hund eller katt har kräkningar eller diarré, kom in och anmäl er i receptionen utan ditt djur. Vi visar er sedan in på ett rum via en dörr på utsidan av kliniken. Detta pga smittorisken.

Äter ditt djur någon medicin?

Tala om för din veterinär om ditt djur äter mediciner av något slag och vad för mediciner det är. Det är viktigt för att rätt kunna bedöma sjukdomstillståndet och den fortsatta behandlingen

Har ditt djur problem från urinvägarna?

Om du misstänker att din hund/katt har problem med urinvägarna så är det väldigt bra om du kan ta med dig ett urinprov till oss.
Gör så här:

Hund

  • Medtag en väl rengjord skål/burk när ni går på promenad.
  • Skjut in skålen/burken under hunden när den kissar, man måste vara snabb! Om man inte får tillräckligt vid första försöket – samla från några upprepade kissningar, till många analyser krävs minst 5 -10 ml urin.
  • Häll över urinen i en ren behållare med lock och ta med vid besöket.
  • Noterna gärna tiden när provet togs.

Katt

  • Töm kattlådan från sand och rengör lådan noga. Torka ur ev. vattenrester så lådan är torr.
  • Istället för sand, häll i rena plastkulor, katkor (ett kit med plastkulor, pipett och provrör som finns att köpa i vår reception), opoppade popcorn (osaltade), ren akvariesand eller gula ärtor (d.v.s. icke absorberande material) istället för sand.
  • Håll koll på när katten går på lådan (speciellt viktigt då du fått instruktioner om att urinprovet ska vara färskt, se nedan).
  • Sug upp urinen med en pipett och töm över i en behållare (pipett och provrör kan erhållas från djurkliniken). Ju mer urin du lyckas samla desto bättre analys (helst minst 5-10 ml).

Detta gäller för både hund och katt:

Färsk urin, dvs urin som ska inkomma för analys inom 2 timmar, är nödvändigt vid urinträngningar/ misstanke om urinvägsinfektioner och om vi vill veta om det finns kristaller i urinen. I dessa fall ska urinen inte förvaras kallt.
I andra fall, t ex vid utredning av njursjukdom och vid törstutredningar, behöver urinen inte vara färsk men måste då förvaras i kylskåp.

Du betalar för analysen vid inlämnandet av urinprovet. Priset varierar något beroende på vilken/vilka analyser som behövs.
Om inget annat avtalats ringer veterinären upp och meddelar provsvaret. Det är därför viktigt att ni kontrollerar att vi har kontaktuppgifter som stämmer.

Lycka till!

Betalningsmetoder hos oss

Kontantfritt

Hos oss på Evidensia betalar du när besöket är avslutat, innan du lämnar kliniken. Vi tar emot alla vanliga bank- och kreditkort (ej American Express). Av säkerhetsskäl hanterar vi inte längre kontanter på vår djurklinik och du kan därför inte betala kontant. Det är av omtanke för våra medarbetare eftersom kontanthantering innebär en större risk för rån och inbrott.

Direktreglering

Under kontorstid finns det möjligheter att direktreglera med försäkringsbolaget om du har ditt djur försäkrat. Direktreglering innebär att vi tar hand om allt pappersarbete mot ditt bolag och ligger ute med pengarna. Du betalar endast din självrisk till oss som kan vara både fast och rörlig (information om detta hittar du i ditt försäkringsbrev). Vi tar ut en mindre avgift för denna service. Uppge ditt försäkringsbolag och försäkringsnummer vid registreringen i receptionen och meddela oss om du vill direktreglera.

Klarna

Vi erbjuder faktura via Klarna som betalningsalternativ. Det ger dig möjlighet att antingen betala senare eller dela upp din betalning, du väljer själv hur mycket du vill betala varje månad. Fråga mer i receptionen på din klinik.

Läs mer om allmän prissättning inom veterinärvården >>


Våra recensioner

5

Proffsigt bemötande, kunnig veterinär

5

Rekommenderas 100%

5

Världens bästa personal. Allihopa! Är evigt tacksam för allt dom har gjort för mig och min katt och att dom tog hand om min sjuka katt och verkligen gjorde allt för att han skulle bli frisk igen. Fick alltid komma in direkt och snabbt få hjälp. Tack vare veterinären fick vi Apelka utskrivet som gav min katt Teo några extra månader med bra livskvalitet. Tills han behövde åka in akut för att sedan remitteras till intensivvården på djursjukhuset Albano och efter 3 dagar somna in i min famn. Vi alla kämpade in i det sista och dom fick mig att inte förlora hoppet och bemötte mig och min katt Teo respektfullt med empati och proffesionellt hela vägen. Är evigt tacksam för att dom såg mig och min katt.

5

Great professionals! The whole team of nurses took care of my cat and made the required examinations with much care. They also gave me good advice and explained to me the situation my cat is facing!Very calm environment, super clean and (again) very caring!

Baserat på recensioner från Google

Kliniken

  • Måndag
    08:00 ­- 20:30
  • Tisdag
    08:00 ­- 20:30
  • Onsdag
    08:00 ­- 20:30
  • Torsdag
    08:00 ­- 20:30
  • Fredag
    08:00 ­- 20:30
  • Lördag
    09:00 ­- 16:00
  • Söndag
    09:00 ­- 16:00

Akutvård

  • Måndag
    08:00 - 19:00
  • Tisdag
    08:00 - 19:00
  • Onsdag
    08:00 - 19:00
  • Torsdag
    08:00 - 19:00
  • Fredag
    08:00 - 19:00
  • Lördag
    09:00 - 16:00
  • Söndag
    09:00 - 16:00

Medarbetare

Sandra Fällman

Sandra F

Djursjukhuschef / Djurvårdare

Sofia Leijon

Sofia L

Leg. Djursjukskötare / Personalsamordnare

Cecilia Wandell

Cecilia

Reception / Butiksansvarig

Ili Davidsson

Ili

Leg. Djursjukskötare / Tand- och operationsansvarig

Våra medarbetare

Facebook inlägg