Vi arbetar för att förhindra eventuell smittspridning på våra djurkliniker och djursjukhus. Du kan hjälpa oss genom att klicka här för våra hygien- och besöksinstruktioner. Tack för hjälpen!

Idag: Öppet dygnet runt

Akutfall

För att kunna ge ditt djur bästa möjliga vård har vår akutmottagning öppet dygnet runt. Ett team bestående av jourhavande veterinär samt djursjukvårdare finns på plats att ta emot dig och ditt djur alla dagar i veckan, dygnet runt, året runt. Men vi vill vi önskar gärna att ni ringer först, så att vi kan förbereda oss på bästa sätt (040 – 55 22 55)

Telefonrådgivning/bokning

I vår växel sitter erfaren och utbildad personal för att svara på dina frågor, boka tider och rådge dig på bästa sätt. Tänk på att växeln är som mest belastad på morgonen och vid lunchtid.

Vi hjälper dig att boka tid till den veterinär du önskar, lotsar dig till rätt specialist om det behövs och besvarar allmänna frågor kring foder mm.
Vi besvarar även e-post i mån av tid. Är det brådskande ber vi dig ringa oss.

Du kan även gå in på vår Facebook och ställa frågor till oss genom meddelande. Även här svarar vi i mån av tid.

Avbokning

Om du ej kan komma, glöm inte att avboka din tid senast 24 timmar innan så att någon annan kan få glädje av din tid!
Då våra bokningsbara tider är högt efterfrågade debiteras uteblivna besök med 475 kronor.

 

Drop-in vaccinationer

Vi erbjuder drop in-vaccination på alla vardagar mellan klockan 9.00 – 18.00. Det innebär att du kommer till oss utan en förbokad tid. En erfaren sköterska eller veterinär tar emot er i turordning, därmed kan kortare väntetid förekomma. Förutom vaccinationen gör vi en enklare hälsokontroll, tittar på tänder och öron och hjälper er vidare vid behov.

Vid rabiesvaccinering ber vi er ringa vår växel innan då vi inte alltid kan erbjuda detta genom drop-in. Detta beror på Jordbruksverkets strängare regler kring just rabiesvaccinering. Ring oss så hjälper vi dig!

 

Tidsbokning till Rehabilitering

För tidsbokning till någon av våra tre sjukgymnaster eller vår massör på rehab- och friskvårdsavdelningen, är ni välkomna att ringa kundservice på 040-552200.

Behöver du komma i kontakt med sjukgymnast innan besöket så hjälper vi även dig med detta.

Att tänka på när du ringer till djursjukhuset

Ha almanacka till hands så att vi snabbt och enkelt kan komma fram till aktuella datum vid tidsbokning.

Var beredd på att svara på följande frågor:

  • Vem står som ägare till djuret?
  • Vilken veterinär brukar ni gå till?
  • Har djuret ätit och druckit?
  • Har djuret kräkningar eller diarré?
  • Har djuret kissat?
  • Har ni tagit tempen?
  • Får djuret mediciner nu?
  • Hur länge har djuret haft symtomen?

 

 

 

 

Att tänka på när du kommer till djursjukhuset

  • Ta med försäkringsbrev om djuret är försäkrat, registreringsbevis, vaccinationsintyg alternativt pass.
  • Ha alltid djuret kopplat eller i bur.
  • Vid mycket akuta fall, gå direkt fram till receptionen. Ta annars en nummerlapp så hjälper vi dig så fort vi kan.
  • Betalning sker när besöket är avslutat, innan du lämnar djursjukhuset. Vi tar emot alla vanliga bank- och kreditkort med undantag för American Express. Av säkerhetsskäl hanterar vi inte längre kontanter hososs och du kan därför inte betala kontant. Vi erbjuder faktura via Klarna som betalningsalternativ. Det ger dig möjlighet att betala direkt genom mobilen, alternativt betala senare eller dela upp din betalning, du väljer själv hur mycket du vill delbetala varje månad. Fråga mer i receptionen på kliniken.

När du får en akuttid

När du ringer hit och behöver söka akut försöker vi tala om redan på telefon när det kan vara rimligt att komma till oss för att slippa vänta allt för länge i väntrummet. Observera att detta INTE betyder att du har en bokad tid. Fråga din telefonist om du blir osäker.

Akuta patienter måste tas omhand med hänsyn till hur allvarliga symtomen är.
Det klockslag som nämns är därför inte alltid den tid ni kan förväntas komma in till veterinären.

Naturligtvis släpper vi allt för att ta hand om patienter med sjukdomstecken eller skador som är livshotande.

Om du är orolig för att ditt djur drabbats av ett livshotande tillstånd så är du självklart alltid välkommen hit utan att ringa först!