Ny lag: ID-märkning och registrering av katt, läs mer.
Avdelningar - Evidensia Valla Djursjukhus Linköping

Våra avdelningar

Evidensia Valla Djursjukhus Linköping

Akutmottagning

Valla Djursjukhus har akutmottagning kvällar och helger året runt. Vårdavdelningen, där inneliggande djur vårdas, är bemannad med utbildad personal hela dygnet.

Under kvällar och helger har vi lägre bemanning än under vanliga öppettider. Självklart försöker vi ta emot alla som vill komma, men ibland får in mycket akuta fall som kräver operation eller annan intensivvård och personalen blir helt upptagna med dessa. Det kan då innebära att vi tvingas hänvisa djurägare till annan klinik eller sjukhus för att deras djur snabbt skall tas om hand på ett bra sätt. Vi försöker successivt att utöka bemanningen på jourtid, men kan tyvärr ändå inte garantera att vi kan ta emot alla djur under jourtid.

Ring oss alltid innan du kommer! När många kommer samtidigt prioriterar vi de svårast sjuka eller skadade djuren och det kan bli väntetider. Då kan det vara skönare att vänta hemma. Ibland räcker det dessutom med telefonråd om vad du själv kan göra för ditt djur och ett besök kanske inte blir nödvändigt.

Receptionen

Hit till vår reception vänder du dig när du vill beställa tid hos oss. Här tar vi emot såväl nya kunder som återbesök. Våra receptionister har stora kunskaper om djur och djursjukvård. Det är också till oss du vänder dig om du behöver något i butiken. Vi ger gärna kostrådgivning till just ditt djur. Du betalar med betal- och kreditkort, vi tar inte emot kontanter. Vi kan inte ge kredit eller fakturera. Är ditt djur försäkrat kan vi ordna med en direktreglering med ditt försäkringsbolag. Vi tar ut en mindre avgift för denna service. Försäkringsbolagen reglerar med kliniker i hela Sverige så kan det bli väntetider. Direktreglering kan endast ske på dagtid då försäkringsbolagen har öppet. Mer om betalning hos oss »

Apotek

För att underlätta för våra kunder samarbetar vi med ett par apotek i Linköping. De lagerför det mesta av de läkemedel vi skriver ut.
– Apoteket Hjärtat i Valla, som ligger granne med oss.
– Gyllene Axet (Apoteksgruppen) i Tannefors.

Poliklinik/mottagning

På polikliniken har vi flera mottagningsrum, där veterinärer och djursjukvårdare arbetar tillsammans. Här görs allt från kloklippning, vaccinationer och chipmärkning till akuta fall av sjukdomar och skador. Veterinären gör här en första undersökning av djuren som kommer in. Här är djurägaren alltid med. Djurägarens beskrivning av hur djuret mår är viktig del i veterinärens undersökning och diagnos. Det är också viktigt att djurägaren får korrekt och begriplig information om undersökningen och diagnosen. Ett bra samarbete mellan veterinären, djursjukvårdaren och djurägaren är viktigt för den fortsatta behandlingen och/eller den fortsatta undersökningen. När så behövs ges anvisningar om fortsatt vård i hemmet. Det kan till exempel gälla medicinering, speciell diet eller sårvård.

Vi gör vårt bästa för att hålla tiderna. Men bland kan det bli väntetider om till exempel akuta fall av olyckor eller sjukdomar måste gå före.

Våra recensioner

Ellen Ottosson

5

Jag och min dotter är så tacksamma för all hjälp vi fick med vårt lilla hjärta Myra! ❤ Tråkigt att hon inte kunde behålla sina bebisar, men viktigast av allt var att hon överlevde! Hon mår bra och är nöjd över att vara hemma igen. Hon är sitt vanliga busiga och gosiga jag igen!

Rosy L

4

Vi fick komma akut in med vår hund där vi blev väl bemötta av trevlig och kunnig personal som förklarade mycket bra. Vi är 100% nöjda med vårat besök. Efter att ha kommit överens om en operation så fick vi lämna vår hund under natten. De sa då att vi fick ringa när och hur ofta vi ville om vi hade frågor. Vi skulle hellre ringa en gång för mycket än en gång för lite. Men när vi sedan ringde så blev vi väldigt otrevligt bemötta av hon som svarade. Det lät som att det var konstigt att vi funderade över hur vår hund mådde och hon lät väldigt besvärad över att vi hade ringt. Hon skrek nästintill i örat på mig och upplevdes som hysterisk. När hon äntligen vidarekopplade mig till veterinären så lade hon på i örat på mig. DÄRFÖR får ni bara 4 stjärnor av oss. Hade det inte varit för telefonisten så hade ni fått 5 stjärnor.

Hanna Nyqvist

5

Varit här ett antal gånger med min hund och har bara gott att säga. Väldigt trevlig och skicklig personal. Vår veterinär Sandra är verkligen suverän. Så lugn och trevlig och svarar i lugn och ro på alla frågor och förklarar vilket är guld värt. Bästa djursjukhuset jag varit på.

Lotta Björling

5

Vi är så otroligt tacksamma för all omvårdnad ni gav vår finaste Luna helgen 14-15 Maj. Tack vare er fick vi hem vår lilla prinsessa igen, efter ett kritiskt dygn. Och så fantastiskt omtänksamma med ett extra lugnande samtal på kvällen och jag fick hjälp med att bära buren med lilla Luna ut till bilen vid hemgång, då jag gick med krycka.

Baserat på recensioner från Google

Kliniken

Tidsbokning 07:00 - 17:00
Helgdagar och efter 17:00 på vardagar tar vi endast emot akuta samtal.
  • Måndag
    07:30 - 21:30
  • Tisdag
    07:30 - 21:30
  • Onsdag
    07:30 - 21:30
  • Torsdag
    07:30 - 21:30
  • Fredag
    07:30 - 21:30
  • Lördag
    09:00 - 19:30
  • Söndag
    09:00 - 19:30
  • Butiken

  • Måndag
    07:30 - 18:00
  • Tisdag
    07:30 - 18:00
  • Onsdag
    07:30 - 18:00
  • Torsdag
    07:30 - 18:00
  • Fredag
    07:30 - 18:00
  • Lördag
    09:00 - 18:00
  • Söndag
    09:00 - 18:00
  • Medarbetare

    Pia Åström

    Pia

    Chefsveterinär, Specialist i hundens och kattens sjukdomar

    Helene Backman

    Helene

    Chefsveterinär, Specialist i hundens och kattens sjukdomar

    Susanne Åkerblom

    Susanne

    Leg Veterinär, Steg 2 Specialist kirurgi, Specialistkompetens inom katten och hundens sjukdomar

    Sarah Jangdin

    Sarah

    Leg. Veterinär, Specialist i hundens och kattens sjukdomar

    Våra medarbetare

    Facebook inlägg