
Vårdavdelningen Djursjukhuset Malmö
När ett djur behöver stanna kvar på Djursjukhuset, får det bo hos oss på vår vårdavdelning. På vårdavdelningen ser vårt erfarna team till att alla djur har det så bra som möjligt. Vi har flera stallar och även en stor rastgård.
Infektionsavdelningen – för smittsamma sjukdomar
Till vår vårdavdelning hör också infektionsavdelningen. Om djuret har kräkningar eller diarré isoleras det på ett eget rum. Sköterskor och veterinärer på denna avdelning bär skyddskläder som byts mellan varje patient. Även du som djurägare visas in genom en separat ingång.
Trygghet för dig och ditt djur
Du kan känna dig trygg med att ditt djur får vård och omhändertagande av högsta kvalité under sin vistelse hos oss. Alla våra anställda har djurvårds-, djursjukvårds- eller veterinärutbildning. De flesta har sedan utvecklat specialintressen kring vissa djur och det finns därmed alltid någon på plats med kunskap om vad som behövs i varje specifikt fall.
Om du som djurägare vill lämna med personlig filt, koppel eller dylikt får ni gärna göra det vid överlämning men vi kan tyvärr inte garantera att returnera dessa. Detta beror på att vi håller hög standard på renlighet och tvättar allt som blir smutsigt och det är svårt att hålla isär privata filtar/koppel från våra egna. Vi hoppas att ni har förståelse för detta.
Äter ditt djur specialkost är det bra om du meddelar detta vid inskrivningen, framförallt om ditt djur är allergiskt.
Vi håller kontakt med dig för fortlöpande information
Dagen efter ditt djur har blivit inskrivet hos oss, ringer vi till dig för att berätta hur ditt djur mår. Därefter har vi en löpande kontakt efter överenskommelse. Skulle ditt djurs hälsotillstånd försämras, sätter vi alltid in livsnödvändiga åtgärder, men vi gör inga ytterligare dyrbara behandlingar utan att först ha kontaktat dig. Veterinären ringer upp dig varje eftermiddag för att uppdatera dig hur ditt djurs mående och hur behandlingen går.
Du kan ringa eller besöka vårdavdelningen
Varje dag har vi telefontid så att du har möjlighet att ringa och höra hur det är med ditt djur. Läs mer i broschyren du fick med dig i samband med att ditt djur blev inskriven. Vi ber om förståelse för att vi ibland inte kan svara direkt, då vi kanske är mitt uppe i en undersökning eller behandling.
Är du fortsatt orolig kan du ofta nå vår kundservice under dagtid, 040 - 55 22 00, som hjälper dig vidare.
Ibland behöver en del av våra patienter besök för att uppmuntras, men det finns även en hel del djur som endast blir oroliga om det kommer besökare, vilket försvårar vårt arbete. Av erfarenhet vet vi att vissa djur blir väldigt ledsna när husse/matte går efter besökstidens slut och önskar därför förtroende att du som djurägare litar på att vi vet vad som är bäst för att just ditt djur ska tillfriskna så snabbt som möjligt!
Våra öppettider
Djursjukhuset
-
MåndagÖppet dygnet runt
-
TisdagÖppet dygnet runt
-
OnsdagÖppet dygnet runt
-
TorsdagÖppet dygnet runt
-
FredagÖppet dygnet runt
-
LördagÖppet dygnet runt
-
SöndagÖppet dygnet runt
Butiken
-
Måndag07:00 - 20:00
-
Tisdag07:00 - 20:00
-
Onsdag07:00 - 20:00
-
Torsdag07:00 - 20:00
-
Fredag07:00 - 20:00
-
Lördag10:00 - 16:00
-
Söndag10:00 - 16:00
Medarbetare

Akut- och jourmottagning samt Blodbank
Camilla
Chefsveterinär

Vård/IVA, internmedicin, Oftalmologi
Johanna
Chefsveterinär

Amelie
Leg. Veterinär

Våra recensioner
5
Jag åkte in med min 3 dagar gamla kattunge när jag märkte att den inte fick i sig någon mat av mamman. ringde till olika ställen men detta va det ända som ville ta emot oss, fick så bra respons på telefon och när vi kom in fick jag hjälp direkt! Hon visade hur vi skulle mata den och fick även med mig rätt saker hem så jag skulle kunna fortsätta. Glömde bort att fråga efter tjejens namn men hon hade en piercing i läppen, vill verkligen tacka henne för hennes hjälp.Tyvärr klarade inte katten sig, men kände att jag gav henne en chans, tack vare hjälpen vi fick!
5
Vi vill tacka teamet från Evidensia Djursjukhuset Malmö för behandlingen av vår hankatt Picasso.Han togs in som akutfall.Alla hans symtom hade vi skrivit ner och vi hade även en video.En medicinsk mottagning ägde rum, mycket trevlig och förstående.Därefter gjordes en medicinsk undersökning. Vi blev informerade om hur det skulle gå vidare. Mycket trevlig och uppmärksam personal.Tack så mycket till Helene för det fantastiska blodprovet. Ingen sedering behövdes och Picasso var lugn.CT-tiden avbokades av veterinären efter en ytterligare undersökning, medicin ordinerades och en mycket trevlig genomgång hölls.Mycket trevlig receptionspersonal, inga onödiga undersökningar, kliniken mycket ren och personalen professionell.Man kan informera sig om kostnaderna och vet att det blir dyrt vid akut fall och vissa tider.
4
Duktig personal men dyrt
5
Fantastiskt bra tandvårdsteam som gav snabb och bra hjälp med ett helt otroligt fint bemötande. Tack!