Betalning och försäkring på Djursjukhuset Malmö

Betalning och Försäkring

Betalning och Försäkring

Här kan du läsa om hur betalningen går till vid ditt besök och hur vi hanterar direktreglering med försäkringsbolag. Har du frågor om ett specifikt ärende så hör gärna av dig så hjälper vi dig.

Betalning

Hos oss sker betalning i samband med besöket. Du kan välja att betala med bank- och kreditkort (ej American Express) eller Klarna. Vänligen notera att kliniken är kontantfri på grund av säkerhetsrisk.

Betala med Klarna

Vi erbjuder betalning via Klarna. Med dem kan du skräddarsy din betalningsplan efter just dina behov, där du kan välja att betala direkt (via kort eller banköverföring), betala senare (faktura) samt delbetalning. Det ger dig möjlighet att själv välja hur mycket du vill betala varje månad

Försäkring och Direktreglering

Vi erbjuder direktreglering med de flesta stora djurförsäkringsbolag, vilket innebär att vi hanterar kontakten med försäkringsbolaget och du betalar endast självrisken och eventuella kostnader som inte täcks av försäkringen.

Viktigt att veta: 

  • Vi tar ut en administrativ avgift vid direktreglering med försäkringsbolag.

  • Handläggningstiden kan variera beroende på försäkringsbolagets rutiner. Det innebär att du ibland kan behöva vänta kvar efter ditt besök tills ärendet är hanterat.
  • Observera att direktreglering inte kan garanteras – det är alltid upp till försäkringsbolaget att godkänna ansökan.

  • I vissa fall kräver försäkringsbolaget att du själv först gör en skadeanmälan innan vi kan försöka direktreglera.

  • Om direktreglering inte är möjlig måste du betala hela beloppet själv och sedan begära ersättning direkt från ditt försäkringsbolag.

För dig som är ny kund hos oss: 

  • Ta med djurets försäkringsbevis eller annan information om försäkringsbolag och försäkringsnummer. Se även till att du känner till vad din försäkring täcker.

Allmänna frågor om försäkring

Vad är direktreglering?

Direktreglering innebär att vi kontaktar ditt försäkringsbolag och försöker reglera en del av kostnaden direkt. Om det godkänns betalar du bara självrisken hos oss.

Kan jag alltid räkna med direktreglering?

Nej, tyvärr kan vi inte garantera direktreglering, eftersom det är försäkringsbolaget som avgör om den beviljas. Försäkringsbolagens handläggningstider samt deras öppettider påverkar under vilka tider som direktreglering är möjligt. 

Om direktreglering inte går igenom behöver du betala hela beloppet hos oss och därefter ansöka om ersättning från ditt försäkringsbolag. Vänligen notera att vi erbjuder betalning via Klarna, vilket kan ge dig möjlighet att dela upp kostnaden eller betala senare – ett extra stöd om du väntar på ersättning från ditt försäkringsbolag.

Hur vet jag vad min djurförsäkring täcker – och vad den inte täcker?

Försäkringsvillkor kan variera mycket mellan olika bolag och försäkringsnivåer. På grund av GDPR har vi inte tillgång till din försäkring och kan därför inte se exakt vad som ingår.
Vi rekommenderar att du:

- Kontrollerar ditt försäkringsbrev eller loggar in på ditt försäkringsbolags hemsida.

- Ringer kundtjänst hos ditt försäkringsbolag om du är osäker på vad som täcks.

- Tar med försäkringsuppgifterna till oss – så hjälper vi dig så gott vi kan att tolka informationen.

Det är alltid bra att ha koll på självrisk, undantag och maxersättning innan ett planerat besök.

Hur vet jag vad min självrisk är?

Självrisken varierar beroende på vilket avtal du har med ditt försäkringsbolag. Den består ofta av en fast summa + en procentuell del. På grund av GDPR har vi inte möjlighet att se beloppen. Vi kan hjälpa dig tolka den, men det är alltid ditt försäkringsbolag som bestämmer beloppen.

Kan jag få en kostnadsuppskattning innan behandling?

Ja, vi lämnar gärna en preliminär uppskattning innan vi påbörjar behandlingen. Slutpriset kan dock ändras beroende på vad ditt djur behöver. Vänligen se tjänster och priser för våra mest vanliga behandlingar.

Samarbetar ni med mitt försäkringsbolag?

Vi kan oftast direktreglera med större bolag som Agria, Folksam, IF, Sveland och Moderna. Kontakta oss gärna för att kontrollera vad som gäller för just ditt bolag.

Våra öppettider

Övriga öppettider

Djursjukhuset

  • Måndag
    Öppet dygnet runt
  • Tisdag
    Öppet dygnet runt
  • Onsdag
    Öppet dygnet runt
  • Torsdag
    Öppet dygnet runt
  • Fredag
    Öppet dygnet runt
  • Lördag
    Öppet dygnet runt
  • Söndag
    Öppet dygnet runt

Butiken

  • Måndag
    07:00 - 20:00
  • Tisdag
    07:00 - 20:00
  • Onsdag
    07:00 - 20:00
  • Torsdag
    07:00 - 20:00
  • Fredag
    07:00 - 20:00
  • Lördag
    10:00 - 16:00
  • Söndag
    10:00 - 16:00

Medarbetare

Camilla Warnholtz

Akut- och jourmottagning samt Blodbank

Camilla

Chefsveterinär

Johanna Norrman Evidensia Malmö

Vård/IVA, internmedicin, Oftalmologi

Johanna

Chefsveterinär

Pågående utbildning till auktoriserad ögonlysare.
Läs mer om Johanna
Amelie Brunkwall

Amelie

Leg. Veterinär

Anna Holm

internmedicin

Anna

Leg. Veterinär

Pågående utbildning till master i internmedicin.
Läs mer om Anna
Våra medarbetare

Våra recensioner

5

Tusen tack för att ni var så himla fina mot min älskade Chiquita när hon kom in och akut opererades. Märktes att hon var trygg!Tack!!!

5

Vår 9 månaders valp bröt frambenet på påskaftons kväll. Väldigt tacksam att få proffsig vård oavsett tid på dygnet. Eftersom det var storhelg så var det pristillägg, förståeligt. Fick offert på 120t men det slutade på ca 90t tack vare att vi vårdade honom själv andra natten. Operationen gick bra och 6 veckor senare är han i princip helt återställd. Gabor, ortopeden som opererade, gav ett mycket professionellt intryck. Bra information generellt och bra information om hur eftervården skulle skötas.

5

Köpte vererinärfoder till hund.

5

Vill tacka alla som var involverade i Tintins vård när vi kom in akut förra veckan och under tiden han låg inlagd hos er. Både han, jag och hans kattkompisar är så glada över att han är hemma igen och blev så väl omhändertagen!Stort tack!

Baserat på recensioner från Google

Facebook inlägg