Djurkliniken Västerås Värme, omtanke och kompetens för ditt djur
Idag: 07:30–17:30

Reception

Reception Djurkliniken Västerås Evidensia

Det första mötet med Djurkliniken Västerås börjar oftast med ett telefonsamtal eller en onlinebokning. Vår personal tar emot ditt samtal för att hjälpa till med enklare rådgivning, tidsbokning och övriga frågor. Oftast leder telefonsamtalet till att vi bokar en tid till någon av våra veterinärer.
Hos personalen finns kunskap om bl a vilka symptom som anses akuta och därmed vilka djur som bör uppsöka veterinär omgående eller vilka patienter som kan boka tid till någon av våra veterinärer.
Vår reception har vi medvetet anpassat efter djurägare och personal. Vi är måna om att din första kontakt med oss känns bra. Vi är medvetna om att det kan vara känsliga situationer då djuren kan vara mycket sjuka då ni kommer till oss, varför vi som jobbar här är måna om att ni ska känna er trygga. Vi sätter givetvis de sjuka djuren i centrum.
I receptionen hanterar vi inkomna remisser och röntgenbilder, vi ansvarar för posten, faxar recept, håller ordning på provsvar och bokade telefontider och vi har kontakt med veterinärer som remitterar patienter till våra specialister inom olika områden. Det är vi som bokar in alla besök och ser till att ditt djur hamnar hos rätt veterinär samt tar betalt och direktreglerar mot försäkringsbolagen då ditt djur är behandlat.

Mottagning/poliklinik

Mottagning Evidensia Djurkliniken Västerås

Denna avdelning är den första du möter efter att du anmält dig i receptionen.
Här finns fem undersökningsrum, röntgenrum och ett ultraljudsrum. På polikliniken tjänstgör en eller två veterinärer ihop med två eller tre veterinärassistenter. Våra arbetsuppgifter här varierar, allt från kloklippning och vaccineringar till livräddande första hjälpen vid akuta skador eller sjukdomar men huvudsakligen sker här den första undersökningen och bedömningen av hur vi ska gå vidare med ditt djur. Om ditt djur ska sövas brukar vi ta emot det på morgonen för att stanna under dagen. Sedan lämnas djuren hem på eftermiddagen när de är ordentligt vakna igen.
 Det är ett högt tempo på polikliniken och vi försöker planera vårt arbete så det ska bli så korta väntetider som möjligt. Det är mycket bra om du redan vid tidsbeställningen tar upp allt som du vill ha hjälp med så vi bokar in tillräckligt med tid för ditt besök. Det är dock oundvikligt att det kan bli väntetider om vi t.ex. måste ta hand om ett olycksfall och vi är tacksamma för förståelse för detta.