Avdelningar - Djurkliniken Västerås

Avdelningar Djurkliniken Västerås

Våra avdelningar

Reception

Det första mötet med Djurkliniken Västerås börjar oftast med ett telefonsamtal eller en onlinebokning. Vår personal tar emot ditt samtal för att hjälpa till med enklare rådgivning, tidsbokning och övriga frågor. Oftast leder telefonsamtalet till att vi bokar en tid till någon av våra veterinärer.
Hos personalen finns kunskap om bl a vilka symptom som anses akuta och därmed vilka djur som bör uppsöka veterinär omgående eller vilka patienter som kan boka tid till någon av våra veterinärer.
Vår reception har vi medvetet anpassat efter djurägare och personal. Vi är måna om att din första kontakt med oss känns bra. Vi är medvetna om att det kan vara känsliga situationer då djuren kan vara mycket sjuka då ni kommer till oss, varför vi som jobbar här är måna om att ni ska känna er trygga. Vi sätter givetvis de sjuka djuren i centrum.
I receptionen hanterar vi inkomna remisser och röntgenbilder, vi ansvarar för posten, faxar recept, håller ordning på provsvar och bokade telefontider och vi har kontakt med veterinärer som remitterar patienter till våra specialister inom olika områden. Det är vi som bokar in alla besök och ser till att ditt djur hamnar hos rätt veterinär samt tar betalt och direktreglerar mot försäkringsbolagen då ditt djur är behandlat.

Mottagning/poliklinik

Denna avdelning är den första du möter efter att du anmält dig i receptionen.
Här finns fem undersökningsrum, röntgenrum och ett ultraljudsrum. På polikliniken tjänstgör en eller två veterinärer ihop med två eller tre veterinärassistenter. Våra arbetsuppgifter här varierar, allt från kloklippning och vaccineringar till livräddande första hjälpen vid akuta skador eller sjukdomar men huvudsakligen sker här den första undersökningen och bedömningen av hur vi ska gå vidare med ditt djur. Om ditt djur ska sövas brukar vi ta emot det på morgonen för att stanna under dagen. Sedan lämnas djuren hem på eftermiddagen när de är ordentligt vakna igen.
 Det är ett högt tempo på polikliniken och vi försöker planera vårt arbete så det ska bli så korta väntetider som möjligt. Det är mycket bra om du redan vid tidsbeställningen tar upp allt som du vill ha hjälp med så vi bokar in tillräckligt med tid för ditt besök. Det är dock oundvikligt att det kan bli väntetider om vi t.ex. måste ta hand om ett olycksfall och vi är tacksamma för förståelse för detta.

 

Våra recensioner

Linda Nerén

5

Trevligt bemötande i telefon, snabba tider och gott bemötande i kliniken. Rekomenderar starkt! Dem är bra på att lyssna och agera. Dem ser även till att varje djur får sin egen vård, och ser till att djuret har det bra under tiden där. Dem är även bra på återkoppling om det behövs efter besök. Söker alltid mig hit när det behövs❤️

Maria Johansson

5

Supertrevliga vettrisar förstår inte varför många kritiserar dom. Man blir bemött väldigt bra. Tack för att ni finns

MizziRizzi

5

Tack för snabbt och trevligt bemötande! Cleo konstaterades tyvärr ha skelettcancer. Tragedin blev mindre svår för oss att hantera tack vare ert proffsiga empatifulla och effektiva bemötande - med undersökning, röntgen, uppföljning, akutremiss och kärleksfullt bemötande vid avlivningen. Kram

Baserat på recensioner från Google

Våra öppettider

Andra öppettider

Kliniken

Vaccination drop-in: Mån - fre
kl. 10:00 - 12:00 och kl. 13:30 - 16:00
  • Måndag
    07:30 - 17:00
  • Tisdag
    07:30 - 17:00
  • Onsdag
    07:30 - 17:00
  • Torsdag
    07:30 - 17:00
  • Fredag
    07:30 - 17:00
  • Lördag
    Stängt
  • Söndag
    Stängt
  • Medarbetare

    Eva Lund

    Leg. Djursjukskötare

    Eva

    Klinikchef

    Sara Pettersson

    Leg Veterinär

    Sara

    Chefsveterinär

    Camilla Eklundh

    Camilla

    Leg. Veterinär

    Imad Alrifae

    Imad

    Leg. Veterinär

    Våra medarbetare

    Facebook inlägg