Våra avdelningar
Reception
Det första mötet med Djurkliniken Västerås börjar oftast med ett telefonsamtal eller en onlinebokning. Vår personal tar emot ditt samtal för att hjälpa till med enklare rådgivning, tidsbokning och övriga frågor. Oftast leder telefonsamtalet till att vi bokar en tid till någon av våra veterinärer.
Hos personalen finns kunskap om bl a vilka symptom som anses akuta och därmed vilka djur som bör uppsöka veterinär omgående eller vilka patienter som kan boka tid till någon av våra veterinärer.
Vår reception har vi medvetet anpassat efter djurägare och personal. Vi är måna om att din första kontakt med oss känns bra. Vi är medvetna om att det kan vara känsliga situationer då djuren kan vara mycket sjuka då ni kommer till oss, varför vi som jobbar här är måna om att ni ska känna er trygga. Vi sätter givetvis de sjuka djuren i centrum.
I receptionen hanterar vi inkomna remisser och röntgenbilder, vi ansvarar för posten, faxar recept, håller ordning på provsvar och bokade telefontider och vi har kontakt med veterinärer som remitterar patienter till våra specialister inom olika områden. Det är vi som bokar in alla besök och ser till att ditt djur hamnar hos rätt veterinär samt tar betalt och direktreglerar mot försäkringsbolagen då ditt djur är behandlat.
Mottagning/poliklinik
Våra öppettider
Kliniken
kl. 10:00 - 12:00 och kl. 13:30 - 16:00