Inför besöket

För tidsbokning:

Ring oss på telefonnummer 011 – 15 98 10 eller boka tid Online här på hemsidan under fliken ”Boka tid”.

Inför besöket:

När man besöker oss första gången behöver man lämna uppgifter om djuret och ägaren. Det behöver göras för att vi ska kunna föra journal på rätt sätt. Om ni har möjlighet är det bra om ni har förberett er med detta redan innan besöket, t.ex. försäkringsbolag, försäkringsnummer, ID-handlingar, pass, födelsedatum etc. Tack för hjälpen!

Om du misstänker att hunden har ohyra, hosta, diarré eller annan smittsam åkomma, ber vi att du väntar med din hund i bilen eller utanför kliniken tills vi har möjlighet att släppa in er i ett behandlingsrum direkt. Anmäl i receptionen att ni har kommit men lämna kvar hunden utomhus.

Rasta gärna din hund innan besöket. Undantag är om det ska lämnas ett urinprov eller om ett ultraljud ska göras på livmoder eller urinblåsa.

Många undersökningar görs bäst om ditt djur inte ätit innan besöket. Hör med vår personal när du bokar tid.

Tänk på att betalning av alla vårdkostnader sker med kortbetalning i anslutning till besöket. Du kan också välja att faktureras via Klarna, där även delbetalning är möjligt att använda sig av.

Om ditt djur är försäkrat och ska gå igenom en större utredning eller operation ber vi dig att ha försäkringsnumret till hands.

 

Innan du ringer

När du ringer till oss angående ett sjukt djur finns en del vi behöver veta. Tänk igenom följande innan du ringer:

  • Djurets ålder, ras och kön.
  • Äter ditt djur någon medicin?
  • Har ditt djur feber?
    Hundar har en normaltemperatur mellan 38,0 – 39,0.
    Katter har en normaltemperatur mellan 38,5 – 39,0.
  • Ditt djurs allmäntillstånd, är han/hon hängig, orolig ed.
  • Äter och dricker djuret normalt?
  • Hur är avföringen?
  • Hur är andningen respektive andedräkten?
  • Är tänder och tandkött normalt?

Telefonen är öppen för tidsbokning och rådgivning på vardagar mellan kl. 08.00-16.30.

Du kan enkelt avboka en tid genom att lämna ett meddelande på vår telefonsvarare.

 

Så kommer du snabbast fram när du ringer till oss.
Vissa tider är trycket på våra telefoner extra hårt. Det gäller alla dagar kl. 8 – 10 och framförallt måndagar. Är det inget brådskande kan det därför vara en god idé att ringa på andra tider. Välj gärna tisdag, onsdag eller torsdag, då vi vanligtvis har kortare väntetid i telefonväxeln. Du kan alltid välja att bli uppringd av oss när det är din tur i kön om du inte vill vänta kvar i telefonen. Vi gör allt vi kan för att du ska få snabb hjälp när du ringer till oss.

Väl mött och varmt välkomna!

Våra recensioner

Lisa Sundin

4

Lite missnöjd med den veterinär tjej jag fick då hon inte visade någon större känsla eller omtanke för hundvalpen jag skulle veterinärbesikta. Höjer priserna lite väl ofta. / Lisa

Ainaz

5

Väldigt duktig personal, min kanin trivdes bra under undersökningen!

Nikhita Huttunen

5

Jättebra vård för djuren och bra stöd vid slutskede både för ägare och djur ❤

Jennifer Sjöberg

5

Bra och kunnig personal trevligt bemötande rekommenderar verkligen

Baserat på recensioner från Google

Kliniken och butiken

Telefontid
Måndag - fredag kl. 08:00 - 16:30
  • Måndag
    08:00 - 17:00
  • Tisdag
    08:00 - 17:00
  • Onsdag
    08:00 - 17:00
  • Torsdag
    08:00 - 17:00
  • Fredag
    08:00 - 17:00
  • Lördag
    Stängt
  • Söndag
    Stängt
  • Medarbetare

    Zarah Ankarman

    Zarah

    Avdelningschef

    Charlotte Wallmark

    Chefsveterinär

    Charlotte

    Leg Veterinär, Specialist i hundens och kattens sjukdomar

    Outi Lahtinen

    Outi

    Leg. Veterinär

    Sophia Lindemark

    Sophia

    Leg. Veterinär

    Våra medarbetare

    Facebook inlägg