Öppettider Midsommarhelgen
Torsdag 23 juni: kl. 07:00 - 17:00. Obs, endast butik och telefonväxel mellan kl. 16:00 - 17:00
Midsommarafton: kl. 10:00 - 16:00 Obs, endast butik och telefonväxel
Midsommardagen: Stängt
Sommaröppet akutmottagningen: 1 juni - 31 augusti
Måndag - fredag: 08:00 - 17:00
Lördag - söndag: Stängt (Butiken och telefonen håller öppet)
Öppettider butik och poliklinikmottagning
Helgfria vardagar 7-21
Lördagar/röda vardagar 10-16
Öppetider akutmottagning
Helgfria vardagar 8-17
Lördagar/röda vardagar 10-16
Öppettider tidsbokning/växel
Helgfria vardagar 7-20:30
Lördagar/röda vardagar 9:30-16
-Akuttelefonen är bemannad 7-21 helgfria vardagar och 9:30-16 på lördagar/röda vardagar
Tidsbokning via telefon
Även vid akutfall önskar vi om möjligt att ni ringer i förväg. Om vi vet vilka akutfall som är på väg in, kan vi utefter sjukdomstillståndet styra ankomsttiden och därigenom förkorta väntetiden.
Ta alltid med försäkringspapper och eventuell stamtavla/vaccinationsintyg/EU-pass när ni kommer till oss!
När du kommer till oss kan samtalet bli placerat i kö. Väntetiden varierar beroende på de övriga samtalens art.
Här kommer några frågor vi oftast önskar svar på när du ringer oss:
- Vad önskar du hjälp med och hur länge har det pågått?
- Djurets ålder, ras, kön – kastrerad, okastrerad?
- Ditt djurs allmäntillstånd, är djuret hängigt eller oroligt?
- Har ditt djur feber?
- Hur är andningen?
- Slemhinnefärg? (som man ser genom att lyfta på läppen)
- När kissade ditt djur senast?
- Hur är avföringen?
- Äter och dricker djuret normalt?
- Äter ditt djur någon medicin?
- Är djuret försäkrat? Vilket bolag? (så har gärna försäkringsnumret tillgängligt)