Avdelningarna på Djursjukhuset Västerort

Avdelningar Djursjukhuset Västerort

Reception

I vår reception är det oftast liv och rörelse. Här möts alla som ska skriva in eller hämta sina djur, väntar på att komma in på polikliniken, akutmottagningen, handla i butiken eller leverera post och butiksvaror. Anmäl alltid din ankomst i receptionen.

När ni sitter ner i väntrummet bjuder vi på en kopp kaffe, te eller choklad från vår automat. Har du en katt ber vi dig gärna sitta ner i katt väntrummet. Känn dig aldrig bortglömd utan fråga om du tycker att det drar ut på tiden.

För alls säkerhet är det viktigt att din hund är kopplad och att din katt sitter i sin bur när de vistas i receptionen och väntrummet.

I butiken säljer vi foder från bland annat Royal Cannin, Hill´s och Specific. Hos oss finner du även kosttillskott, schampon och tillbehör som koppel, leksaker och godis.

Vi strävar efter att sälja produkter som vi gillar och som vi själva vill använda. Är det något som ni saknar i vårt sortiment så beställer vi gärna in det.

Polikliniken

På polikliniken finns flera mottagningsrum där veterinärer, djursjukskötare och djurvårdare samarbetar. Här är du som djurägare alltid med vid undersökning av ditt djur. Här sker allt från vaccineringar, chipmärkning och kloklippning till undersökningar av akut fall och skador samt olika medicinska utredningar. Vi gör vårt bästa för att hålla tiderna, då det ibland kan bli väntetider om något akutfall av olycka eller sjukdom måste gå före.

Akutmottagning

Vi tar emot akut sjuka djur med en avsatt veterinär och djursjukskötare eller djurvårdare. Om djuret bedöms behöver inneliggande eftervård nattetid utöver våra öppettider behöver vi remittera efter den akuta insatsen.

När ni kommer med ert akut sjuka djur utförs en triagering av en utbildad djursjukskötare eller djurvårdare. Triageringen utförs för att bedöma ditt djurs status och hur omgående vård som krävs. Vid triagering utgår man från sjukdomshistoria, uppvisande symtom och s.k. vitalparametrar. På detta sätt prioriterar vi inkomna akut sjuka djur för att ge de allvarligaste och mest kritiska djuren vård först. Här nedan finner ni exempel inom de olika prioriteringskategorierna som vi bedömer tillsammans med ditt djurs vitalparametrar. Om fler djur befinner sig i samma prioriteringskategori bedöms de även inom gruppen. Har ditt djur ett tillstånd eller skada som faller inom prio 1 eller 2 nedan, vänligen påkalla personalens uppmärksamhet omedelbart.

 

Detta kan innebära en viss väntetid kan förekomma för djur inom prio 3 och 4, om det inkommer fler djur inom prio 1 och 2, som vi hoppas att ni har överseende med.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Våra recensioner

5

Kort väntetid och trevligt bemötande!

5

Bra personal blev tvungen att låta min katt somna in vi blev bra omhändertagande med omtanke och respekt rekommenderar verkligen

5

Fint bemötande och duktig personal. Vi blev oroliga när vi tyckte att katten blödde för mycket efter kastrering och fick genast komma in på extra undersökning. Vi fick trevligt bemötande och katten undersöktes, fick behandling och gjordes rent. Det kändes bättre för oss och katten efter andra besöket. Tack till personal på Evidensia Västerort.

4

Smidig bokning av tid och trevlig personal!

Baserat på recensioner från Google

Våra öppettider

Andra öppettider

Kliniken

  • Måndag
    07:00 ­- 21:00
  • Tisdag
    07:00 ­- 21:00
  • Onsdag
    07:00 ­- 21:00
  • Torsdag
    07:00 ­- 21:00
  • Fredag
    07:00 ­- 21:00
  • Lördag
    10:00 ­- 16:00
  • Söndag
    Stängt

Medarbetare

Heléne Kristensson

Heléne

Djursjukhuschef / Leg. Djursjukskötare

 Maria Berg

operativt ansvarig/Chefssköterska

Maria

Leg. Djursjukskötare

Ann Orrsten

Ann

Leg. Veterinär

Caroline Berglind

Veterinärchef

Caroline

Leg. Veterinär

Våra medarbetare

Facebook inlägg