Vid akuta fall, ta kontakt med receptionen direkt! För våra patienters säkerhet och vår planering ber vi er att alltid ringa innan besöket.
Om ditt djur har kräkningar, diarré, feber, ett infekterat sår eller hosta ber vi dig vänligen att lämna ditt djur i bilen under tiden som du anmäler din ankomst i receptionen. Detta för att förhindra eventuell smittorisk.
Hos oss har vi under våra öppettider alltid ett akutteam i beredskap. Akutteamet arbetar kontinuerligt med att prioritera fallen, utföra undersökningar och behandlingar samt vid behov även utföra akuta operationer.
Vi har en akutlista parallellt med våra bokade patienter. Skulle det komma ett allvarligare akutfall måste vi låta det gå före i kön. För mer information om vårt triagearbete och prioriteringssystem på akutmottagningen rekommenderar vi dig att titta på Evidensias triagefilm som förklarar vårt arbete.
Vår nya bokningsapp är här
Nu lanserar vi Evidensias nya bokningsapp. Med den kan du som kund boka, ändra samt avboka besökstider. Appen är ett smidigt sätt att boka besök när det passar dig, utan att behöva ta hänsyn till våra öppettider.
Tidy Cats från Purina är en klumpbildande kattsand som är enkel att rengöra. Låser in fukt, neutraliserar dålig lukt och 99,6 % dammfritt.
Dentalife är en innovativ tuggpinne som vetenskapligt bevisat rengör även de mest svåråtkomliga bakre tänderna som är mest känsliga för uppbyggnad av plack och tandsten. Inga tillsatta, konstgjorda smakämnen eller färgämnen, innehåller vitamin D och kalcium.
Så förhindrar vi eventuell smittspridning
Evidensia behöver, precis som alla andra, ta vårt ansvar vid den rådande risken för coronasmitta. Därför praktiserar vi noggrann hand-, klinik- och luftvägshygien hos oss. Våra besökare är välkomna som vanligt men uppmanas att följa våra hygieninstruktioner samt förhålla sig till följande:
Är du bekräftad bärare av covid-19 viruset, visar symptom eller är satt i karantän för att du eventuellt kan vara smittad, besök inte våra djurkliniker eller djursjukhus
Stämmer du in på något av ovanstående:
Låt någon annan ta ditt djur till veterinärbesöket
Behöver ditt djur AKUT hjälp, vänd dig om möjligt till något av våra större djursjukhus
Använd gärna vår onlinetjänst Min Veterinär när du behöver rådgivning för ditt djur
Vi uppmanar också alla djurägare att:
I största möjliga mån vara enbart 1 person per patient inne på djurkliniken/djursjukhuset
Tack för din medverkan. Tillsammans kan vi förhindra eventuell smittspridning!
Min Veterinär - Nu kan du träffa Evidensias veterinärer även i mobilen!
Är du osäker på om du behöver åka in eller inte? Nu kan du enkelt och tryggt träffa våra veterinärer i mobilen, surfplattan eller datorn på en tid och plats som passar dig.
Du får pengarna tillbaka om du behöver åka in.