Inför besöket på Karlstad Djursjukhus

Inför besöket på Karlstad Djursjukhus

Här hittar du goda råd och praktisk information inför ditt besök hos oss på Karlstad Djursjukhus Evidensia.

Idag: 07:00 ­- 20:00

Telefon: 
Vardagar 07:00-17:00 (akut till kl. 20)
Helger 08:00 - 20:00 (endast akut)

Boka tid

Vi vill gärna att du alltid ringer oss för tidsbokning, även vid akuta fall. Om ditt djur är mycket akut sjukt och du inte får tag på oss på telefonen är du naturligtvis välkommen att åka in till oss ändå.
Vi erbjuder drop-in för vaccinationer, vardagar 8,00-17,00.

När du ska ringa till oss kan det vara bra att tänka på att vi har hög belastning i vår telefonväxel på måndagar och då särskilt på förmiddagarna. Om ditt ärende inte är akut kan det vara bra att ringa vid en annan tidpunkt.

Innan du ringer

Innan ni kontaktar oss är det bra om ni har så mycket information som möjligt om djuret. Förbered er så ni kan svara på följande frågor:

  • Ålder, ras och kön (om tik; när var senaste löp?)
  • Vilka symtom finns och hur länge har djuret haft dem?
  • Ta gärna temperaturen. Det räcker tyvärr inte att känna på nosen.
  • Hur är allmäntillståndet? Pigg, trött, slö?
  • Hur andas ditt djur?
  • Har djuret druckit och ätit som vanligt eller mer eller mindre?
  • Hur ser urin och avföring ut?
  • Har djuret kräkts eller hostat?
  • Om ditt djur är försäkrat, ta gärna fram ditt försäkringsnummer.
  • Ladda ner och skapa en profil i Evidensia-appen alternativt uppdatera din redan befintliga profil så går ankomstregistreringen hos oss snabbare och smidigare.

För akut hjälp, ring 054-17 52 50

Djur som plötsligt insjuknat eller skadat sig kan boka in sig på vår akutmottagning. Vi vill gärna att du ringer oss först så vi kan förbereda för er ankomst. Efter receptionens och butikens öppettider är entrédörren låst, du behöver då ringa på ringklockan så kommer vi och öppnar dörren så fort vi kan.

När du kommer in på vår akutmottagning har du ingen bokad tid, efter anmälning i receptionen får man sitta ner i väntrummet. Även om andra patienter anmäler sig efter dig kan det hända att de får komma in först. Vi prioriterar alltid den patient som är i mest akut behov av vård. Det är därför du inte får en bokad tid på akutmottagningen och därför kan det också bli väntetider. Ta med dig något att läsa medan du väntar, det finns också en godis- och dryckesautomat i väntrummet. Här kan du få mer information om hur det går till på akutmottagningen.

Innan du kommer till oss

kan det vara bra att ta med sig eventuell stamtavla, försäkringspapper och legitimation.
Ha alltid ditt djur kopplat eller i bur.
När du kommer till receptionen ska du anmäla din ankomst i receptionen inför veterinärbesöket.

Har du ett djur med diarré/kräkning eller ett djur med klåda ber vi er att lämna djuret kvar i bilen när ni anmäler er ankomst för att undvika smittspridning. Undersökningen sker sedan på vår isoleringsavdelning.

Väntrummet

Har du en tid bokad på vår allmänmottagning får du sitta ner och vänta i vårt väntrum. Här finns en våg där du gärna får väga ditt djur innan det är dags för undersökning. Vi har även ett särskilt kattväntrum. Kattväntrummet är anpassat för katters behov och de får även vänta avskilt från hundar för att undvika onödig stress. När det sedan är er tur kommer vi ut i väntrummet och ropar upp er. I väntrummet finns även godis- och dryckesautomat.
När du kommer till oss akut ombeds du också sitta ner i väntrummet.

 

 

Våra recensioner

5

Jättebra personal, kunnig och omtänksam.💕

5

Tack så mycket för snabb hjälp för Nova! Mycket trevlig personal!!

5

Vi har fått så bra bemötande av all personal när våran hund Helmer blev dålig. Han fick komma med engång då ingen annan mottagning i Arvika kunde hjälpa oss. Veterinär som ringde varje dag och höll oss uppdaterade. När vi hämtade honom efter 3 dagar var han nybadad och fräsch. Vi fick bra instruktioner hur vi skulle sköta honom hemma. Vi är super nöjda. Tack till er alla som tog hand om våran Helmer. Kerstin och Tommy

5

Tog in min hund akut sent på kvällen en då han fick komplikationer efter en operation hos en annan klinik som ej hade möjlighet för nattvård. Detta trots redan hög belastning. De hade plan A, B, C, D redo och gjorde allt de kunde för honom. Han var en fransk bulldog med stora andningsproblem, så att de gav honom dessa möjligheter för en andra chans betyder allt. De behöll honom i sitt befintliga skick så jag fick komma och säga hejdå dagen efter. Han låg så fint och naturligt placerad med filtar både över och under sig, som om han bara låg och sov.Att priserna är höga tror jag inte är ett direkt aktivt val, och att Klarna fanns som betalningsmöjlighet visar tecken på förståelse för detta. Vården var värd varenda krona, om ännu mer när jag fick ett detaljerat och medlidande telefonsamtal från veterinären kommande vardag.

Baserat på recensioner från Google

Våra öppettider

Telefon: 
Vardagar 07:00-17:00 (akut till kl. 20)
Helger 08:00 - 20:00 (endast akut)
Helgdagar och andra öppettider

Öppettider

  • Måndag
    07:00 ­- 20:00
  • Tisdag
    07:00 ­- 20:00
  • Onsdag
    07:00 ­- 20:00
  • Torsdag
    07:00 ­- 20:00
  • Fredag
    07:00 ­- 20:00
  • Lördag
    08:00 ­- 20:00
  • Söndag
    08:00 ­- 20:00

Medarbetare

Angelica Johansson

Angelica

Leg. Veterinär

Anna-Mi Wallin Karlstad

Anna-Mi

Leg. Veterinär

Annette Jansson Karlstad

Annette

Leg. Veterinär

Anna

Anna

Leg. BMA / Leg. Djursjukskötare

Våra medarbetare

Facebook inlägg