Avmaskning hund
Behöver du avmaska din hund?

Sedan några år tillbaka finns ett krav på att din hund ska vara avmaskad mot rävens dvärgbandmask för att få åka över gränsen till bland annat Norge. Detta ska intygas av veterinär i ett pass.
När hunden har fått sin avmaskning måste du vänta 24 h innan du får passera gränsen, som längst kan du vänta 120h. För dig som reser ofta över gränsen med din hund finns en 28-dagars regel som innebär att hunden avmaskas var 28:e dag och får däremellan passera gränsen så ofta som behövs.
Som ett av Djursjukhusen med jourverksamhet dygnet runt beläget nära den norska gränsen, innebär det att vi får många besök av hundar som ska ut och resa, även på jourtid (kvällar, nätter och helger). Om er resa till Norge faller under tidsramen enligt ovan och ni måste besöka oss på jourtid ber vi er att alltid ringa oss innan. Det är för att undvika långa väntetider för dig och din hund. Men också för att jourpersonalen kan stå upptagna med akuta fall eller inneliggande patienter och vi har då inte möjlighet att hjälpa till med kort varsel.
Vi ber er att i möjligaste mån försöka anpassa att avmaskningarna bokas på vardagar under dagtid.
Våra öppettider
Lördagar 08.00-20:00
Endast akuta samtal vardagar efter 17:00 samt helgdagar.
Kliniken
-
Måndag08.00 - 20.00
-
Tisdag08.00 - 20.00
-
Onsdag08.00 - 20.00
-
Torsdag08.00 - 20.00
-
Fredag08.00 - 20.00
-
Lördag09.00 - 20.00
-
Söndag09.00 - 20.00
Akutvård
Lördagar 08:00-20:00
Söndagar 08:00-20:00
-
Måndag08:00-20:00
-
Tisdag08:00-20:00
-
Onsdag08:00-20:00
-
Torsdag08:00-20:00
-
Fredag08:00-20:00
-
Lördag09:00-20:00
-
Söndag09:00-20:00
Butiken
-
Måndag07:30 - 18:00
-
Tisdag07:30 - 18:00
-
Onsdag07:30 - 18:00
-
Torsdag07:30 - 18:00
-
Fredag07:30 - 18:00
-
LördagStängt
-
SöndagStängt
Medarbetare
Leg. Djursjukskötare
Angela
Leg. Veterinär
Angelica
Leg. Veterinär
Anna-Mi
Specialistkompetens i hundens och kattens sjukdomar
Leg. Veterinär
Annette
Våra recensioner
5
Absolut inget fel 👍🏼🙏🏼
5
Vi är så innerligt tacksamma och nöjda med den vård vår kanin Mo fick under några dagar hos er när hon hade ett allvarligt magstopp. Det kändes väldigt tryggt att ni tog hand om henne då stor kunskap finns om kaniner hos er.Alla var så lugna och vänliga mot lilla Mo och tog sig tid att bemöta den oro vi som husse och matte bar på och svara tålmodigt på våra frågor.Att vi fick hämta hem en pigg och glad Mo i lördags var allt vi önskade och ville ❤️ Så tack till all personal som varit med och bidragit till det och hjälpt henne. Ett särskilt varmt tack vill jag rikta till veterinärerna Åsa, Henriika och den tredje veterinären som vakade över Mo nattetid men som jag tyvärr inte minns namnet på. Ni är fantastiska!Jättebra också att ni numera har ett särskilt exorum där hänsyn tas till djur som är bytesdjur och så lätt blir stressade vid veterinärbesök. Det värmde mitt hjärta.
5
Helt fantastisk personal som faktiskt lyssnar på oss djurägare. Har alltid blivit bra bemött hos er. Stort tack för att ni finns.
5
Glad o trevlig personal och duktiga veterinärer,vi blev väl omhändertagna och fick en ordentligt undersökning av vår gamla Portis, fick bra svar på alla frågor