Evidensia-appen enar olika sätt att träffa veterinär på samma ställe
Innan hade Evidensia två separata mobilappar, en för klinikbokning och en för vår egen onlinetjänst Min Veterinär. Nu flyttar båda in i Evidensia-appen vilket underlättar för djurägarna.
Då apparna var för sig haft en stark utveckling och används mycket kommer komprimeringen tas emot positivt, tror Evidensias marknadschef Simon Disheden. Särskilt med tanke på att många sitter med ett stort antal appar att hålla reda på.
– Med den nya appen möter vi förväntningarna på hög tillgänglighet, trygghet och valfrihet. Du behöver inte ringa in för att boka en tid vilket gör dig oberoende av klinikens öppettider. Vill du ha rådgivning omgående kan du få det i ett videosamtal med en av våra onlineveterinärer i mobilen eller surfplattan. Evidensia finns alltid där, oavsett tidpunkt eller var du befinner dig. Välj det som passar dig och ditt djur bäst, säger han.
Appen är dessutom integrerad med Evidensias journalsystem så har man varit hos oss tidigare ligger allt om den fyrfota familjemedlemmen på ett ställe, som information och hemgångsråd samt receptförnyelse.
Vägen till Evidensias djursjukvård ska vara enkel, och kontakten med oss behöver löpa utan krångel så risken för uteblivna veterinärbesök minskar. Med de olika bokningssätten enade i Evidensia-appen finns hjälpen alltid nära till hands.