Kundservice

Kundservice

Vi finns närhelst du behöver oss – dygnet runt och året runt!
Detta är något som vi är enormt stolta över.

För att kunna erbjuda denna tillgänglighet så finns Evidensia Kundservice för dig. Oavsett tid på dygnet kan du alltid få prata med någon när du ringer oss. Du når oss genom att ringa ditt vanliga kliniknummer (hitta din närmsta klinik här).

Om olyckan skulle vara framme och din närmsta klinik inte har öppet så behöver du inte leta efter nytt telefonnummer utan får erbjudande om att bli vidarekopplad till vår kundservice. Du får då tala med trygg och kompetent personal som slussar dig vidare till närmaste dygnet-runt öppna sjukhus om behov finns. För tidsbokning och övriga frågor så kan kundservice hjälpa dig genom att kontakta din klinik, som ringer upp dig nästkommande vardag. Naturligtvis så kan du välja att själv ringa upp din klinik när de åter har öppet.

Betalning

Kontantfritt

Hos oss på Evidensia betalar du när besöket är avslutat, innan du lämnar kliniken. Vi tar emot alla vanliga bank- och kreditkort. Av säkerhetsskäl hanterar vi inte längre kontanter på vår djurklinik och du kan därför inte betala kontant. Det är av omtanke för våra medarbetare eftersom kontanthantering innebär en större risk för rån och inbrott.

Direktreglering

Under kontorstid finns det möjligheter att direktreglera med försäkringsbolaget om du har ditt djur försäkrat. Agria har även kvällsöppen direktreglering. Direktreglering innebär att vi tar hand om allt pappersarbete mot ditt bolag och ligger ute med pengarna. Du betalar endast din självrisk till oss. Vi tar ut en mindre avgift för denna service. Uppge ditt försäkringsbolag och försäkringsnummer vid registreringen i receptionen om du vill direktreglera.

Klarna

Vi erbjuder faktura via Klarna som betalningsalternativ. Det ger dig möjlighet att antingen betala senare eller dela upp din betalning, du väljer själv hur mycket du vill betala varje månad. Fråga mer i receptionen på din klinik.

Vi vill veta vad du tycker

Vi arbetar kontinuerligt med att utvecklas och bli bättre på att möta ditt behov som kund. Din upplevelse av kontakten med oss är oerhört viktigt och vi tar gärna emot dina synpunkter, positiva men också tankar om hur vi kan förbättra vår kundservice och vad som är viktigt för dig. Du är alltid välkommen att mejla oss på kundservice@evidensia.se.

Om jag inte är nöjd – vad gör jag då?

Kontakta kliniken

  • Varje klinik och djursjukhus har en egen lokal ledning, för att skapa de bästa förutsättningarna på plats. Om du inte skulle vara nöjd med bemötandet eller den vård ditt djur erhållit vänder du dig till den lokala ledningen, alternativt till affärsområdeschefen (som du hittar här). Om ni trots dialog inte hittar någon lösning så finns det två nämnder som du som djurägare kan vända dig till.

Opartisk bedömning vid oenighet

  • Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård prövar veterinärmedicinska frågor om disciplinansvar för djurhälsopersonalen. Där får du en opartisk och professionell bedömning av ditt fall.

Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård»
Svensk Djursjukvårds Medlemsregler»