Akutmottagningen
Strömsholms akutmottagning är öppen dygnet runt, alla dagar året runt.
Ring oss alltid innan du åker in.
0220 - 458 00

Djursjukhus Veterinär Strömsholm

Vårdavdelningen Specialistdjursjukhuset Strömsholm

Undersökning och behandling

Under vårdtiden utför vi de undersökningar och behandlingar som bedöms vara bäst för patienten. Om det blir aktuellt med större åtgärder som inte är planerade från början kontaktar vi dig självklart först.

Telefontider

Du blir dagligen uppringd av ansvarig veterinär eller sköterska för en uppdatering och plan framåt för ditt djur. Ofta kan samtalet bli under eftermiddagen då vi inväntar provsvar eller andra undersökningar. Om ditt djur plötsligt blir sämre så kontaktar vi dig givetvis! Efter större operationer ringer vi upp så snart som möjligt och lämnar information. Det viktiga är att vi vet på vilket nummer du nås under tiden din hund eller katt är hos oss.

Hur bor patienterna?

Varje hund eller katt får en egen rymlig bur att vistas i som är avskild från övriga patienter. I buren finns en mjuk fiberpäls att ligga på som hunden eller katten får ha hos sig under tiden hos oss. Du får gärna lämna med egen filt eller dylikt, men blir den förorenad kan vi inte spara den och då får du troligen inte filten tillbaka.

Rastning av hundar

Sker i koppel utomhus flera gånger dagligen, om patientens tillstånd tillåter det.

Passning på natten

Varje patient som kan behöva vård eller tillsyn nattetid får naturligtvis all den hjälp som behövs av vår nattpersonal, vare sig det gäller tillsyn några gånger under natten eller om det krävs kontinuerlig vård och övervakning.

Besök

De flesta patienterna finner sig mycket snart till rätta på djursjukhuset. Vi avråder normalt från besök då patienterna kan bli nedstämda av att bli lämnade ytterligare en gång, men undantag kan göras i vissa fall beroende på sjukdomstillstånd. Prata med ansvarig veterinär i samband med ert dagliga samtal.

Utskrivning

Per telefon kommer vi överens om när den efterlängtade hemkomsten ska ske. Vid samtalet med din veterinär går ni tillsammans igenom en plan om hur du skall ta hand om ditt djur på bästa sätt när ni kommer hem. Kom ihåg att fråga om du har några funderingar. Du får även ett skriftligt hemgångsråd med dig hem. Detta innehåller information om djuret, speciella skötselinstruktioner, eventuella behandlingar och information om eventuella återbesök.

Våra patienter får vid behov ett renlighetsbad före utskrivningen, säg till om detta inte önskas.

Vid själva hemlämningen får ni träffa veterinär eller sköterska. Det är viktigt att ni läser igenom hemgångsrådet noga eftersom det är mycket viktigt att du är helt införstådd med hur eftervården ska skötas. Fråga om något är oklart!

Hemma igen

I glädjen över att vara hemma äter många hundar för mycket de första dagarna, vilket kan leda till magproblem, följ därför alltid noga eventuella dietföreskrifter. Om du undrar över något eller om det uppstår problem, ring oss och fråga. Ring på telefon 0220-458 00. Vi är till för att hjälpa och är lika angelägna som husse och matte att det går bra för de patienter vi vårdar. Vi är också mycket glada att få veta hur det går även för de patienter som vi inte får se på återbesök. Skriv gärna några rader och berätta!

Viktigt om kostnader

De kostnader som uppstår beror på hur stora resurser som måste sättas in, dvs. vilket behov som varje patient har av undersökningar, behandlingar, laboratorieprover, medicinering, övervakning, operationer mm. Från början är det inte alltid möjligt att veta hur stor insatsen kommer att bli. En preliminär prisuppgift (om du fått en sådan) blir därför aldrig exakt. Den slutliga kostnaden kan bli både högre och lägre. Alla åtgärder registreras och debiteras fortlöpande på data. Be om prisuppgift i samband med den dagliga telefonkontakten du har med Specialistdjursjukhuset. Informera oss om du önskar en ekonomisk gräns som vi inte får överskrida! Är du osäker om försäkringens giltighet eller hur mycket som finns kvar att ta ut måste du själv kontrollera det med ditt försäkringsbolag!

Tänk på att alla sjukvårdskostnader måste betalas vid utskrivningen innan djuret lämnas ut, vi tar inte emot kontanter.

Är djuret försäkrat kan vi hjälpa dig att få kostnaden direktreglerad. Då betalar du endast självrisken till oss. Vill du inte ha direktreglering måste du meddela oss i god tid före hemgång. Om direktreglering inte kan göras vid hemgång (när försäkringsbolaget har stängt på kvällar och helger) görs en preliminär kostnadsberäkning och estimering av självrisk.

Direktreglering sker sedan när försäkringsbolaget har öppet och en eventuell korrigering på betalningsbeloppet görs. Kontrollera själv med ditt bolag om du är osäker om försäkringens giltighet eller hur mycket som finns kvar att ta ut!

Om ditt djur är oförsäkrat ska du betala en handpenning på 70 % av uppskattad slutsumma vid inskrivning och resterande vid utskrivning.

Vårdavdelningen Specialistdjursjukhuset Strömsholm


Våra recensioner

4

Snabbt mottagen när vi kom fram. Mycket hjälpsamma och förstående.Höga kostnader.

4

Var med våran hund Axel som blivit sjuk ,vi fick ett bra mottagande mycket kunnig & trevlig personal och tog hand om Axel på bästa sätt . Tack för all hjälp !!

4

Varit på Strömsholm med flera olika husdjur (både hund och katt) och av olika anledningar, oftast akut men tre gånger även på inbokade besök.Eftersom det är en stor klinik med mycket personal så varierar såklart bemötande och upplevelser från gång till gång beroende på vem man träffar. Har haft dåliga erfarenheter endast med två ur personalen och det gick i båda fallen att lösa (men det gör att ni tyvärr inte får fem stjärnor). Den ena gången var en djursjukskötare som ville skicka hem vår döende katt och den andra en väldigt nyexad veterinär som behövde jobba på sina "bedside manners".Men vill rikta särskilt tack till de veterinärer som räddade vår katt Fritz och som verkligen tog sig tiden att prata med oss som djurägare om ingreppen som behövde göras. Han är idag en fullt frisk åttaåring med ett fullgott liv. Vet tyvärr inte namnen på veterinärerna som hjälpte honom för det var flera år sedan.Sedan vill vi även tacka alla som varit involverade i vår hund Hedwig när hon fick misstänkt diskbråck och när ett blåsljud upptäcktes på hennes hjärta.I det sammanhanget vill vi särskilt tacka de på kardiologiavdelningen, och i synnerhet veterinär Ulrika Nordwall som även tog sig tiden att kika på Hedwigs rygg så vi till sist kunde utesluta diskbråck. Mycket fint bemötande med djuret i centrum, där både djur och matte känt sig i väldigt trygga händer. Även väldigt befriande med en portion humor i en situation som kan kännas jobbig för både djur och djurägare.

4

Tack för ni såg till att min Doris blev frisk efter en livmoderinflammation, den 25/11 . Var till Avc igår på återbesök proverna ser bra ut . Så nu kan vi se framåt . Tack !

Baserat på recensioner från Google

Våra öppettider

Tidsbokade besök:
Måndag - fredag kl. 08:00 - 20:00

Akutmottagning:

  • Måndag
    Öppet dygnet runt
  • Tisdag
    Öppet dygnet runt
  • Onsdag
    Öppet dygnet runt
  • Torsdag
    Öppet dygnet runt
  • Fredag
    Öppet dygnet runt
  • Lördag
    Öppet dygnet runt
  • Söndag
    Öppet dygnet runt

Facebook inlägg