Akutmottagningen
Strömsholms akutmottagning är öppen dygnet runt, alla dagar året runt.
Ring oss alltid innan du åker in.
0220 - 458 00

Remisser Specialistdjursjukhuset Strömsholm

Remisser till Specialistdjursjukhuset Strömsholm

Ett mycket stort antal patienter remitteras till Evidensia Specialistdjursjukhuset Strömsholm varje dag från hela landet för operationer och utredningar av ortopediska, neurologiska, oftalmologiska, dermatologiska, dental, kardiologiska, medicinska sjukdomar, avancerad bilddiagnostik och rehabilitering. Dessa utredningar sker under dagtid måndag till fredag. Under jourtid utförs endast akuta åtgärder.

Öppettider

Måndag - fredag 08:00 - 16:30

Lördag, söndag och helgdagar Stängt


Kontaktuppgifter remiss

Direktnummer för remitterande veterinärer: 0220 - 458 79 

E-post: remiss.esds@evidensia.se

Information till djurägare: Om du har frågor gällande din remiss, tveka inte att kontakta oss på telefonnummer: 0220 - 458 00


Remissformulär

Remiss för hund och katt

Labbremisser - Mer information här 

Bildavläsning - Mer information här 


Information till dig som remitterar

För att vi ska kunna erbjuda snabb service och hantera remissen korrekt vill vi att Ni använder vårt remissformulär.  För att underlätta hanteringen vill vi att följande punkter är ifyllda:

  • Frågeställning och/eller önskad undersökning ska tydligt framgå i remissen. 
  • Försäkringsbolag och gärna ett förhandsbesked om remissen avser en undersökning/åtgärd som kräver det.
  • Ägarens namn, personnummer, adress och telefonnummer
  • Djurets namn, ras, kön och födelsedata
  • Bifoga också för utredningen relevant journalkopia, alla provsvar och röntgenbilder. Röntgenbilder skickas i DICOM format

Vår ambition är att boka in besöket i anslutning till planerade eller förväntade undersökningar/åtgärder men beroende på hur planen ser ut kan det komma att bli aktuellt att dela upp besöken på olika dagar eller tillfällen. Detta underlättar bokningarna och leder ofta till snabbare tid och ibland så är det inte möjligt av tidsskäl att genomföra allt på samma dag.  Naturligtvis tar vi hänsyn till hur långt djurägaren har i resväg. Denna information är alltid bra om vår gemensamma kund får redan vid besöket hos dig som remitterande veterinär. 

När vi har bokat en tid kontaktar vi djurägaren och lämnar information om eventuella förberedelser inför besöket. Naturligtvis bokar vi om, om djurägaren ej har möjlighet att komma men då det kan leda till ytterligare väntetid så är det bra om det framgår redan i remissen om djurägaren är bortrest viss period eller dylikt. 
Vi tar också gärna emot ett direktnummer till dig som remittent om våra veterinärer önskar kontakt för att diskutera plan eller har frågor om vår gemensamma patient. 

Tveka inte att ringa till oss på remissavdelningen om du har funderingar eller frågor. Samarbetet med dig är viktigt för oss! 

Välkommen önskar vi på remissavdelningen!


Våra recensioner

4

Snabbt mottagen när vi kom fram. Mycket hjälpsamma och förstående.Höga kostnader.

4

Var med våran hund Axel som blivit sjuk ,vi fick ett bra mottagande mycket kunnig & trevlig personal och tog hand om Axel på bästa sätt . Tack för all hjälp !!

4

Varit på Strömsholm med flera olika husdjur (både hund och katt) och av olika anledningar, oftast akut men tre gånger även på inbokade besök.Eftersom det är en stor klinik med mycket personal så varierar såklart bemötande och upplevelser från gång till gång beroende på vem man träffar. Har haft dåliga erfarenheter endast med två ur personalen och det gick i båda fallen att lösa (men det gör att ni tyvärr inte får fem stjärnor). Den ena gången var en djursjukskötare som ville skicka hem vår döende katt och den andra en väldigt nyexad veterinär som behövde jobba på sina "bedside manners".Men vill rikta särskilt tack till de veterinärer som räddade vår katt Fritz och som verkligen tog sig tiden att prata med oss som djurägare om ingreppen som behövde göras. Han är idag en fullt frisk åttaåring med ett fullgott liv. Vet tyvärr inte namnen på veterinärerna som hjälpte honom för det var flera år sedan.Sedan vill vi även tacka alla som varit involverade i vår hund Hedwig när hon fick misstänkt diskbråck och när ett blåsljud upptäcktes på hennes hjärta.I det sammanhanget vill vi särskilt tacka de på kardiologiavdelningen, och i synnerhet veterinär Ulrika Nordwall som även tog sig tiden att kika på Hedwigs rygg så vi till sist kunde utesluta diskbråck. Mycket fint bemötande med djuret i centrum, där både djur och matte känt sig i väldigt trygga händer. Även väldigt befriande med en portion humor i en situation som kan kännas jobbig för både djur och djurägare.

4

Tack för ni såg till att min Doris blev frisk efter en livmoderinflammation, den 25/11 . Var till Avc igår på återbesök proverna ser bra ut . Så nu kan vi se framåt . Tack !

Baserat på recensioner från Google

Våra öppettider

Tidsbokade besök:
Måndag - fredag kl. 08:00 - 20:00

Akutmottagning:

  • Måndag
    Öppet dygnet runt
  • Tisdag
    Öppet dygnet runt
  • Onsdag
    Öppet dygnet runt
  • Torsdag
    Öppet dygnet runt
  • Fredag
    Öppet dygnet runt
  • Lördag
    Öppet dygnet runt
  • Söndag
    Öppet dygnet runt

Facebook inlägg