Akutmottagning
Måndag - fredag kl. 08:00 - 19:00
Lördag - söndag kl. 09:00 - 16:00

Ring om möjligt innan ni åker in.

08 - 630 02 90

Inför besöket Täby Djursjukhus

Inför besöket på Täby Djursjukhus

Här har vi samlat information som kan vara bra att veta inför ditt besök hos oss på Täby Djursjukhus.

Idag: 08:00 ­- 20:30

08 - 630 02 90

Mån-fre kl. 07:30-20:30 | Lör-sön kl. 08:30-16:00

Mätslingan 18, 187 66 Täby
4.3
257 Recensioner

När du ringer veterinären

När du ringer till oss angående ett sjukt djur är det bra om du kan svara på följande frågor:

  • Djurets ålder, ras och kön
  • Ditt djurs allmäntillstånd, är djuret hängigt eller oroligt?
  • Har ditt djur feber?
  • Hur är andningen?
  • Slemhinnefärg? Lyft på läppen och titta.
  • När kissade ditt djur senast?
  • Hur är avföringen?
  • Äter och dricker djuret normalt?
  • Äter ditt djur någon medicin?

Akutmottagning

Vi ser gärna att du ringer innan du kommer så vi kan förbereda din ankomst. Är det svårt att komma fram på telefonen och djuret är mycket akut sjukt ska du alltid åka in direkt. 

Vid ankomsten till akutmottagningen görs en snabb värdering och prioritering av ditt djur (triage). Här blir patienterna undersökta och omhändertagna i turordning, de med livshotande tillstånd tas om hand först.

Här kan du läsa mer om vår akutmottagning

På vår YouTube-kanal kan du se en film om hur triage fungerar

Tidsbokning

För att boka tid kan du antingen ringa oss eller boka online, antingen på vår hemsida eller i Evidensia-appen.

Boka tid online på vår hemsida

Ladda ner Evidensia-appen här

Uteblivet/sent avbokat besök

Vi tar ut en avgift vid uteblivet besök eller för avbokningar som sker senare än 24 timmar före den bokade tiden.

Viktiga saker att ha med och tänka på

  • Djurets försäkringsbevis (eller information om försäkringsbolag och försäkringsnummer) och ha koll på ditt försäkringsskydd
  • Sällskapsdjurspass/EU-pass eller vaccinationsintyg
  • Journalanteckningar om du tidigare besökt annan klinik eller ett djursjukhus som inte tillhör Evidensia för samma åkomma (Evidensia har samma journalsystem på alla våra kliniker)
  • Ha alltid ditt djur kopplat eller i bur

Hitta till oss

Med kollektivtrafik: Närmsta busshållplats finns 400 m från kliniken och heter Måttbandsvägen. Flera busshållplatser finns i närheten.

Med bil: Vi har 36 kundparkeringar precis i anslutning till kliniken utan avgift.

Klicka här för en vägbeskrivning till oss

Anmäl dig i receptionen vid ankomst

Anmäl dig i receptionen vid ankomst oavsett om besöket är akut eller om du har en bokad tid. Ha alltid ditt djur kopplat eller i bur.

Minska risken för smittspridning!

Har ditt djur hosta, kräkning, diarré, feber, klåda eller något annat symptom som du misstänker kan smitta? Ring eller kom in och anmäl dig utan ditt djur, så får du mer information om var ni kan komma in tillsammans.

Separata väntrum för hund och katt

Katter är ofta mer påverkade av förändringar i vardagen än vad till exempel hundar är. För att göra det enklare för katter att må bra hos oss har vi en separata väntrum för hund och katt.

Priser och kostnader för veterinärvård

När du och ditt djur söker vård hos oss kan du be oss om ett uppskattat pris för veterinärvården - och vad som kan påverka den - både före, under och efter besöket.

Inför besöket kan du titta på vår prislista. Om du inte hittar en prisuppgift på det du söker, tveka inte att kontakta oss på telefon för en preliminär prisuppgift.

Här kan du se vår prislista

Här kan du läsa mer om priser och kostnader för veterinärvård

Betalning

Den vanliga rutinen är att du betalar för ditt djur innan hemgång. Du kan betala med bank- och kreditkort (ej American Express) samt Klarna. Kliniken är kontantfri.

Direktreglering

Under kontorstid finns det möjligheter att direktreglera med försäkringsbolaget om du har ditt djur försäkrat.

  • Meddela kliniken/djursjukhuset att du vill direktreglera.
  • Du behöver ha med dig försäkringsnumret för din djurförsäkring.
  • Efter behandlingen kontaktar Evidensia försäkringsbolaget.
  • Du betalar självrisken och eventuella kostnader som inte täcks av din försäkring till kliniken/djursjukhuset.

Ibland måste ditt försäkringsbolag säga nej till direktreglering. Det kan till exempel bero på:

  • Tidpunkten för veterinärbesöket; vissa försäkringsbolag har inte öppet på kvällar och helger.
  • Att veterinärbesöket inte ersätts enligt djurförsäkringens villkor.
  • Att din försäkrings inte är betald.

När det inte går att direktreglera ska hela kostnaden för veterinärbesöket betalas till kliniken. Du ger sedan själv en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag.

Frågor

Det är vanligt att ha frågor och funderingar inför ett veterinärbesök. Skriv gärna upp dina frågor och ta med till ditt bokade besök. Det är viktigt för oss att du lämnar kliniken välinformerad och med svar på alla dina frågor.

Väntetid

Dessvärre blir det ibland förseningar. Anledningen till detta kan exempelvis vara att det kommer in akuta sjukdomsfall som måste behandlas direkt. Vi försöker sätta av tider till akutpatienter, men vid hög belastning kan det ändå drabba tidsbokade patienter. 

Att beräkna hur lång tid varje besök kommer att ta är ofta väldigt svårt. Ibland har patienterna mer omfattande problem än vad som angetts vid tidsbokningen. Därför är det viktigt att du försöker beskriva ditt djurs symtom, så noggrant som möjligt när du bokar tid hos oss.

En del patienter behöver ges lite lugnande innan vissa undersökningar eller behandlingar, vilket också kan göra att besöket tar längre tid än beräknat.

Vi är medvetna om att många har tagit ledigt från jobbet för att besöka oss, och vi gör vårt bästa för att ge dig och ditt djur en så bra service som möjligt.

Förbud mot fotografering och filmning utan tillstånd

Denna klinik/detta sjukhus är inte en offentlig plats. Därför behöver du tillstånd för att fotografera och filma i våra lokaler.

Förbudet finns för att värna om sekretessen och integriteten för anställda och besökare, samt ge den kliniska personalen ro att utföra sitt sjukvårdsarbete. Alla hos oss ska känna sig säkra på att de inte blir fotograferade eller filmade mot sin vilja. Bild- eller filmdokumentation av ett besök, en undersökning, bedömning eller behandling får enbart ske med vårt medgivande.

Undantag mot förbudet

Du får ta stillbilder på ditt djur under ert besök om dessa bilder inte innehåller andra djur eller personer. Samma villkor gäller för foton på dig själv, inga andra får synas utan att personerna eller djurägarna medgivit det personligen. Undantaget gäller endast stillbilder, inte film i någon form. Till film räknas även Facetime, Messengersamtal och liknande.

Inför operation

Som djurägare är det en del saker du kan hjälpa oss med för att förbereda ditt djur inför en operation. Du kommer att få utförliga instruktioner från oss i samband med bokningen av operationen. Det är mycket viktigt att du följer dessa instruktioner noga!

Inför HD/ED-röntgen

Vi är anslutna till Svenska Kennelklubbens e-tjänst SKK Röntgen. Om du ska röntga din hunds höft- och/eller armbågsleder för gradering enligt SKKs normer behöver du följa deras rutiner. Före bokning av röntgentid hos oss ska du först beställa avläsningen hos skk.se. Läs mer om hur du går till väga här. Välkommen att boka besöket hos oss efteråt.

Här kan du läsa mer om höftleds- och armbågsröntgen

Våra recensioner

5

Trevlig personal och en helt problemfri kastrering av veterinär Johannes. Stort tack!

5

Proffsigt bemötande, kunnig veterinär

5

Rekommenderas 100%

5

Världens bästa personal. Allihopa! Är evigt tacksam för allt dom har gjort för mig och min katt och att dom tog hand om min sjuka katt och verkligen gjorde allt för att han skulle bli frisk igen. Fick alltid komma in direkt och snabbt få hjälp. Tack vare veterinären fick vi Apelka utskrivet som gav min katt Teo några extra månader med bra livskvalitet. Tills han behövde åka in akut för att sedan remitteras till intensivvården på djursjukhuset Albano och efter 3 dagar somna in i min famn. Vi alla kämpade in i det sista och dom fick mig att inte förlora hoppet och bemötte mig och min katt Teo respektfullt med empati och proffesionellt hela vägen. Är evigt tacksam för att dom såg mig och min katt.

Baserat på recensioner från Google

Kliniken

  • Måndag
    08:00 ­- 20:30
  • Tisdag
    08:00 ­- 20:30
  • Onsdag
    08:00 ­- 20:30
  • Torsdag
    08:00 ­- 20:30
  • Fredag
    08:00 ­- 20:30
  • Lördag
    09:00 ­- 16:00
  • Söndag
    09:00 ­- 16:00

Akutvård

  • Måndag
    08:00 - 19:00
  • Tisdag
    08:00 - 19:00
  • Onsdag
    08:00 - 19:00
  • Torsdag
    08:00 - 19:00
  • Fredag
    08:00 - 19:00
  • Lördag
    09:00 - 16:00
  • Söndag
    09:00 - 16:00

Medarbetare

Sandra Fällman

Sandra F

Djursjukhuschef / Djurvårdare

Sofia Leijon

Sofia L

Leg. Djursjukskötare / Personalsamordnare

Cecilia Wandell

Cecilia

Reception / Butiksansvarig

Ili Davidsson

Ili

Leg. Djursjukskötare / Tand- och operationsansvarig

Våra medarbetare

Facebook inlägg